kommer höet att räcka??

Sv: kommer höet att räcka??

Jag gör av med ganska precis 1 ton i månaden till 1 häst på ca 450 kg, 2 D-ponnyn ca 400 kg, 2 B-ponnyn ca 250-300 kg.

BebbeBaby skrev:
min hö bonde kommer snart hem med mitt hö & jag vill helst ta hem allt hö av samma skörd så att det räcker till alla hästarna över hela hösten/vintern. men tror ni att 12 ton räcker till 1 ponny föl, 2 c-ponnies, 3 små 450 kg hästar & 2 550 kg häst över hela hösten/vintern??? analys är på g, men ungefär hur mycket kommer dom att äta tror ni??? vi börjar stödutfodra med hö i slutet på september & räknar med att betet kommer i maj/juni. så vad tror ni, kommer det att räcka???

Hej, vi har tre stora hästar och vi har räknat på minst 8 ton för hela vintern.

Jag gör av med 40 ton okt-maj. Då har jag 3 B, 3 C, 2D och 1 halvblod. Fri tillgång men inga rullande ponnisar här inte, bara mätta och nöjda :D

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 148
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 264
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar