Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Skulle behöva hjälp att reda ut det här. Mitt nya sto (fyra år) har svårt att böja sig och slappna av i vänster varv och faller lätt...
Svar
8
· Visningar
2 358
Senast: HannaZ
·
Hästvård Det verkar aldrig ta slut. :cry: Vår häst som precis gick att rida normalt efter operationen (osteochondros) blev halt för ca 2 veckor...
Svar
10
· Visningar
1 423
Senast: sasucatu
·
Hästvård Mitt 6-åriga sto uppför sig enligt stallägaren konstigt, speciellt på morgonen. Hon står som mest med lyft svans och det rinner som vid...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: towe
·
K
Hästvård För er som följt min tidigare tråd där jag var ganska uppgiven kan jag meddela att det inte verkar vara HELT kört! Röntgade honom igen...
Svar
5
· Visningar
804
Hästvård Lite dumt formulerat, men ni förstår kanske?... Iaf, måste hästen vara avlivad innan man får tillbaka dom?
Svar
2
· Visningar
843
M
Hästvård Min häst har fått ett sticksår på kotbenet hb, det är en ficka på ca 1,5-2 cm åt ena sidan (höger, sett framifrån). Hon var svullen på...
Svar
3
· Visningar
1 196
Hästvård Igår hade vi ju hovslagare här. han sa att han misstänkte fång (inte akut, men likväl allvarlig som ju fång är) och att han tyckte vi...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: Kockan
·
W
Foder & Strö Vi har några balar rent klöver skördat sent i augusti. Vissa säger att det inte är bra för hästar...... Vad säger ni??? :confused:
Svar
2
· Visningar
945
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Lillpållan som jag brukar rida har nu efter envis hälta fått diagnosen hovbroskförbening :( Någon som råkat ut för det? Blir dom bra...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: Sliver
·
I
Hästvård Jag har bestämt att pållen ska få klara sig utan täcke hela vintern och bara få ett regntäcke över sig vid regn och rusk. Han är...
Svar
12
· Visningar
999
Senast: YorkWann
·
K
Foder & Strö vill bara veta, det har inget med min häst eller någon ananns att göra vill bara veta... så hur bantar man en häst på bästa sätt?
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: mirjada
·
Hästvård Man tror att man gör det bästa för sina hästar... Jag skickade upp mitt sto med föl till vad jag trodde kunnig människa (har känt...
2
Svar
27
· Visningar
2 459
Senast: palle
·
P
Hästvård Jag undrar hur många det är som regelbundet - säg varje höst - tar borrelia- och erlichiaprov på sina hästar? Under betet blir det ju...
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: trowall
·
C
Foder & Strö Hello! Jag undrar om man kan använda vanlig äppelcidervinäger till hästen som man kan köpa i vanliga affärer t. ex. Hemköp? Eller måste...
Svar
4
· Visningar
983
Hästvård Vår åring har fått konstig form på karpallederna (stora "ben"knölar ovanför själva leden) så vi åkte och röntgade i går. Han har...
Svar
6
· Visningar
2 001
Senast: martha
·
Hästvård Mitt sto drabbades av kraftig fång ett par veckor innan hon fölade för några år sen. Hon klarade sig som tur var och fick ut fölet...
Svar
13
· Visningar
1 276
Senast: armada
·
B
Foder & Strö ang. artikeln i Ridsport där en ny undersökning visade att vitlök hämmar de vita blodkropparna som tar upp syre, hur ställer ni er i...
Svar
8
· Visningar
1 185
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Avmaskade nyss med cydectin (ungefär två-tre veckor sen, har inte i huvudet är det var) och upptäckte idag styngflugelarver på hästens...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Magnum
·
S
Hästvård Jag har nyss suttit och läst gamla trådar om detta för att få lite råd och hjälp. Mitt halvblod på 12 år har fått en svullnad på...
Svar
10
· Visningar
919
Senast: Sliver
·
Hästvård Tänkte bara höra me er hur ni lindar er häst för natten, ni som har pållen lindad nattetid. Vad har ni för lindor?Om ni har fleece, har...
2
Svar
26
· Visningar
2 187
Senast: The_black_angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar