Sv: Skit!

Min häst blev för 9 veckor sedan undersökt (dövning i fyra omgångar, sammanlagt 5 sprutor), lyste en sena med ultraljud, tre röntgenbilder, behandlade två leder i carpalleden med kortison och det gick på 4200 kr på ATG. Så en gissning på allt mellan 4000 - 5000 är väl rimlig.

Ta då minus den premie du skulle ha betalat, så får du summan som det kostar extra. Med tanke på att jag fick betala 2200 av min summa så kommer du nog undan rätt bra iaf, dvs i slutändan blir det samma summa.

Jag funderar ofta på att skita i att betala premien och istället sätta in den på banken + ta banklån ifall det händer något. Ofta betalar man ju in massor som man aldrig utnyttjar.

/Camilla

Sv: Skit!

Tyvärr har jag inte direkt hunnit "tjäna" på att jag har missat datumet. Livvärdet på hästen är lite högre än så och om det blir behandling så lär det dra iväg prismässigt. Tuppkam är ju dyrt. Röntgen kostar också mycket som jag har förstått det.

Kan man bromsa antalet röntgenbilder som tas med motiveringen att hästen är oförsäkrad?

Tror nämligen att det inte finns mycket att behandla på denna häst :cry: :crazy: :cry: Vill bara kolla en "sista" gång innan vi ger upp...

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 899
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 415
Senast: Karminnie
·
Hästvård Jag måste få skriva av mig lite. Min häst, ett fullblodssto har varit halt sen i mitten på september och vi hittar inte felet på...
Svar
19
· Visningar
3 966
Senast: Starstedt
·
H
Hästvård Sedan ett år tillbaka har min 14-åriga häst varit halt i omgångar. Första vändan sprutades en framkota efter två graders hälta...
Svar
8
· Visningar
2 081
Senast: Johlin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama