Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Vi har ett grovfoder med riktigt låg kvot i år (3,3) :mad: så därför har jag lagt till protein i form av lusern och färdigfoder...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: Picasso
·
S
Foder & Strö Sitter här och letar efter en tråd men hittar den verkligen inte. De var om vilken olja man rekomenderade att ge och vilken som inte...
Svar
2
· Visningar
784
K
Hästvård En väninna till mig är i färd med att köpa sig en äldre läromästare att rida dressyr på och hon har nu efter många månaders letande...
Svar
14
· Visningar
1 246
Senast: Piraja
·
C
Hästvård Vad räknas som höga titrer när det gäller erhlichia? Behöver värdena vara höga för att hästen skall vara dålig? Vad har ni för...
Svar
12
· Visningar
996
Senast: Corax
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta? Jag har aldrig träffat en häst med problemet tidigare. Jag är emot att spruta hästar i lederna...
Svar
14
· Visningar
7 238
C
Foder & Strö Ska börja med alger eftersom många verkar rekomendera det till trasiga hovar. Var kan man köpa alger och vilket märke ska man ha...
Svar
1
· Visningar
2 254
Senast: Maxmax
·
Foder & Strö Hur får man det på en bukig häst ? Jag har provat det mesta och har inga förslag kvar. Det är inte så att den bara är där när hon går i...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: Minelli
·
J
Hästvård Hejsan! Någon som vet ngt om bockhovar? Jag har en foderhäst med bockhov, och jag vill få så mkt info om det som möjligt innan jag åker...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: jezzie-
·
Foder & Strö Jag undrar hur mycke mat dom får ?? Vad för mat de äter` pellets , lusern havre mm :confused:
Svar
12
· Visningar
1 392
Senast: Rotterö
·
K
Hästvård har kladdat lite på en häst, för att lista ut hur jag ska klippa pållan och ritade dessa: (dom är nästan likadana alihopa :angel: )...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Lena_B
·
K
Hästvård hur snabbt sätter hästen muskler? är det någon som kan visa en bild på en bra musklad hästoch beskriva lite var musklerna sitter m.m...
Svar
9
· Visningar
1 119
Senast: Mount Never Rest
·
Foder & Strö gurkmeja/msm/glucosamin/flexi joint Vilket av dessa ledtillskottsmedel är bäst?? Jag har en 16-årig valack som just nu brottas med...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: Brandy
·
C
Foder & Strö Jag tänkte att det kunde vara intressant med en tråd där vi berättar varför vi är för/emot vissa fodermedel. Då menar jag inte t ex "Det...
Svar
9
· Visningar
1 143
Senast: Coffeaclub
·
B
Hästvård Innan klippningen, ritad på med tavelkrita.. åsså är hon ganska nybadad för att spara klippskären (billigare klippning då).. Efter...
Svar
3
· Visningar
853
Hästvård Hej! I dag blev min pålle jättedålig. Helt plötsligt efter att han kom hem från en liten hopptävling så började det slå upp bölder på...
Svar
10
· Visningar
1 469
A
Hästvård hur ser mugg och svamp ut? och hur uppkommer det? tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
837
Foder & Strö jag har en islandshäst (unghäst) 5år gammal. under vintern/våren när han blivit riden(han får bara kraftfoder när jag tränat/ridit) så...
2
Svar
37
· Visningar
2 267
Senast: Gullan86
·
Hästvård förra gången jag vaccinerade så sa vet att hästen inte skulle anstängas på 4dagar... nu sa en annan vet ingenting hur ska jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
2 624
Senast: Gullan86
·
R
Foder & Strö Har hört att det är bra med ingefära mot artros... Hur mycket ska man ge en häst? Färsk eller "på burk"? M.
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Egonson
·
A
Hästvård min häst var och blev sprutad för hasledsinflammation,i nedre glidleden o hasleden.Gjorde återbesök efter 3v.Det var ingen...
Svar
6
· Visningar
5 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka