Sv: Plegg?!

Ja jag vet mycket väl hur det verkar, mina hästar har fått det ett flertal ggr dock alltid på klinik och intravenöst.

Sv: Plegg?!

Vetranquil är ett granulat som ges via munnen. Det är ett licenspreparat (identiskt med plegicil i sin kemi). Vet som förskriver detta måste ha licens.

Vad jag funderar över när det gäller Plegicil är tillvänjningseffekten. Vi märker på djursjukhuset att när vi är tvungna att använda Pleg dagligen på inneliggande patienter (hundar) så behöver de snart mer och mer. Man undrar om de sedan drabbas av abstinens? Inte så kul kanske med en övertändning senare?

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag behöver er hjälp med ett problem som har uppstått från ingenstans. Jag rider en häst till försäljning som helt plötsligt har...
Svar
11
· Visningar
3 121
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Efter en hästolycka för snart 8 år sedan så ska jag äntligen få påbörja behandling för att få ett fint leende igen. Anledningen till att...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 974
Senast: anna_panna
·
Hästvård I väntan på svar på leverprover (som jag misstänker inte kommer visa ngt alls) undrar jag om ngn annan stött på ngt liknande? Rejält...
2
Svar
39
· Visningar
5 518
Senast: SaraMara
·
Hästvård Tänkte kolla om någon här har en häst som fått en överkänslighets reaktion någon gång? Min häst fick det i oktober förra året, det...
Svar
12
· Visningar
1 569
Senast: Lella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur