Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hello. Efter att ha varit i stallet i går så dök det upp lite funderingar angående hur mycket energi/näring det kan finnas i höstgräset...
Svar
18
· Visningar
3 040
Senast: Geisli
·
M
Hästvård Hejsan!! Min sköthäst :love: har en lös sko så imorgon ska hon skos om på det benet. Men tror ni att jag kan rida lektion efter det...
Svar
7
· Visningar
903
Senast: Piraja
·
Hästvård Såg i dag att min häst hade vit/gul aktiga fläckar på tungan, vad han det vara? Tyckte en annan häst oxå hade lite gran :confused:
Svar
1
· Visningar
958
Senast: Cattis_E
·
N
Foder & Strö Hur länge håller sig linfrö? Alltså inte linfrökaka utan linfrön.
Svar
5
· Visningar
9 461
Senast: Pia
·
Foder & Strö Hej, jag har en äldre häst som börjar få lite glest mellan tänderna och han har tappat en del hull, inte så att han är direkt mager, men...
Svar
5
· Visningar
1 039
Hästvård Fick just nyss reda på att min vännina har borrelia.. Hon fick flera fästingbett i början av augusti, och tydligen fanns det en som...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: palle
·
Q
Hästvård I april förra året åkte jag till Hgb djursjukhus med min häst då hon inte kändes fräsch. Hon bjöd inte framåt och "tappade" hö. bakben...
Svar
6
· Visningar
1 127
Foder & Strö Är det någon som har provat Blue Chip? Fördelar, nackdelar, i sådant fall?
Svar
2
· Visningar
701
Senast: Black
·
Hästvård När ni har avmaskat, låter ni era hästar stå inne då. Nu menar jag om man avmaskar på kvällen och sen då inte tar ut hästen nästa dag...
Svar
15
· Visningar
3 727
Senast: kicki71
·
Foder & Strö Min veterinär ville att jag skulle ge gammalt hö (två år) till ponnyn som har fång. Varför? (Glömde fråga.) Efter det pratade vi lite om...
Svar
18
· Visningar
1 930
Senast: armada
·
V
Foder & Strö Funderar på att ge mitt sto född i våras Fibergi müsli när hon flyttar in. Behöver detta foder alltid ges tillsammans med havre/korn...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: ViraBlåtira
·
Hästvård Behöver veta hur många spånbalar det kan gå åt för att "bädda" i en normalstor box (ca 12kvm)? 3-4 st, eller vad kan bli lagom? Har...
Svar
3
· Visningar
553
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Hejsan! Vi tänkte skicka in träckprov på våra hästar, vilket nummer ska vi ta på vidilab?? Det är 4 st hästar och dom har fått...
Svar
9
· Visningar
736
Senast: Magdalena
·
Hästvård Vet inte om tråden hamnat rätt. Jag är lycklig ägare till en toppen ponny, en irländsk d ponny på 12 år, har haft honom i två månader...
Svar
12
· Visningar
1 246
Senast: Piraja
·
L
Foder & Strö Har en slö häst och har funderingar på att ge den havre. Men har hört från en i stallet att betfor ger bra energi? Stämmer detta? Vad...
Svar
11
· Visningar
1 473
Senast: linabergmer
·
N
Hästvård Stämmer det att de prickarna som dyker upp ibland i hårremmen är tecken på att hästarna mår bra? :) Eller handlar det om ngt helt annat?
2
Svar
26
· Visningar
4 955
Senast: Juvelflickan
·
L
Foder & Strö Hejsan! Jag håller på att räkna ut en foderstat till min häst.. Då jag har planer på att ge olja i foderstaten, hur vet jag vilka...
Svar
3
· Visningar
876
Senast: Iccic
·
A
Foder & Strö hur funkar det egentligen? finns det några större nackdelar? jag har en uträknad foderstat till min häst men hur ska jag göra om jag har...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Anja586
·
K
Foder & Strö HJÄLP... Min varmblods hingst (3år)var tunn när vi fick den för ett par månader sedan. Vi har stöd utfodrat under betet med...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: kratta
·
L
Hästvård Har varit och kollat på en häst, och det var något konstigt med hans hovar.. Dom var liksom lite buckliga och hade ränder i sej, har...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: linabergmer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama