Flyga med täta bihålor

Araminta

Trådstartare
Jag ska ta ett flyg om ett par timmar men har dragit på mig en förkylning (ej smittsam längre) med täta bihålor och kan, trots nässpray, inte tryckutjämna. Läser att man inte bör flyga i dessa lägen men nu gäller det en begravning ...

Hur illa kan det bli om jag flyger ändå? :nailbiting:

Jag ska ta ett flyg om ett par timmar men har dragit på mig en förkylning (ej smittsam längre) med täta bihålor och kan, trots nässpray, inte tryckutjämna. Läser att man inte bör flyga i dessa lägen men nu gäller det en begravning ...

Jag har flugit med liknande symtom vid förkylning ett par gånger och det "värsta" som hänt är att det gjort väldigt, väldigt ont i bihålor och öron. Det har känts lite som att trycket bara stiger och stiger. Locket över öronen satt kvar i flera dagar när jag flög hem med en förkylning i september, jag hörde nästan ingenting på ena örat.

Jag har flugit med liknande symtom vid förkylning ett par gånger och det "värsta" som hänt är att det gjort väldigt, väldigt ont i bihålor och öron. Det har känts lite som att trycket bara stiger och stiger. Locket över öronen satt kvar i flera dagar när jag flög hem med en förkylning i september, jag hörde nästan ingenting på ena örat.

Det har jag gjort en massa gånger och det värsta som hänt är väl att det gjort ont och att jag fått lock som suttit i länge. Men vräk på med nässpray så ska det nog gå bra!

Stort för lugnande svar! :bow:

Kan du "gäspa genom öronen"? Vet inte hur det bäst beskrivs. Man gäspar med munnen bara halvöppen och drar tungan nedåt/bakåt. Andas lite in och ut i det läget. Då låter det som att luften strömmar även i öronen.

Frågar för att jag en gång flög förkyld, fick jätteont i ena örat, försökte tryckutjämna på olika vis, tugga tuggummi, dricka vatten och inget hjälpte på flera timmar. Jag var ganska desperat. Till slut, i bilen från flygplatsen, blev jag trött och gäspade. Allt löste sig omedelbart. :meh: Nu har jag det som standard 1A.

Samma här. Hade fruktansvärd smärta en gång under en flygning när jag var förkyld, främst i öronen. Men det släppte så fort vi landat. Dock höll locket i sig några dagar precis som du beskriver.

Hade jag behövt resa med rejäl förkylning nu hade jag också tagit mycket nässpray innan och under samt smärtstillande i förebyggande syfte.

Jag flög med täta bihålor igår och det jag märkte var endast att jag fick lock för öronen när vi började gå ner för landning.

Liknande trådar

Kropp & Själ Minns någon tråden jag skapade för 16 år sedan här? Det var egentligen i går för 16 år sedan, och sedan fylldes den på. Blev rätt lång...
2
Svar
38
· Visningar
3 975
Senast: Luff
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 013
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är glad över att jag är frisk, och att mina nära och kära lever och är friska. Men det faktum att jag är glad och tacksam över det...
Svar
0
· Visningar
957
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama