Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Bör man ge selentillskott under dräktigheten, i så fall varför och hur mycket? När bör man börja? mvh Lejonelle
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: kima
·
Hästvård Hur är det nu? Jag har i alla år hört att höns och hästar INTE hör ihop - men varför är det så? I stallet där jag har Besten...
2
Svar
22
· Visningar
3 440
Senast: LIA
·
V
Foder & Strö jag fick ett bra tips om en stallplats idag. dock ingår hösilage och jag fodrar med vanligt hö. är detta farligt för honom? han har haft...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: allroundhästarna
·
C
Hästvård Jag tror att min häst har fått älg loppor. Vet dock inte så mycket om det, så nu hoppas jag på hjälp från er! Hur smittar det, vilka...
Svar
2
· Visningar
1 398
Senast: Nyx
·
P
Hästvård Kan vara intressant att höra vad era hästar har fått för behandlingar? Vilka mediciner? Har ni haft veterinär ute eller åkt för...
2
Svar
25
· Visningar
3 096
Senast: HarryBarry
·
Hästvård Om hästen haft/har en hovböld som tryckt undan hela kötthoven, är det då smärtsamt för den att gå? Kan den bli halt av det? Finns det...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: mirage
·
Foder & Strö Skickade grovfoderanalys till Analycen förra året. Men vi tyckte det blev lite dyrt så jag undrar var man annars kan skicka? Vad tycker...
Svar
5
· Visningar
856
Senast: Veronika
·
E
Hästvård vad skiljer dessa två åt? innebär båda smärta från ex hoven?? eller är det bara den förstärkta som gör det o den förhöjda pga typ infektion?
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Mitra
·
Q
Hästvård Vad har ni för vinklar på era hästars hovar? Jag har mätt framhovarna, häst ett som är barfota hade 45gr, häst två som är barfota hade...
Svar
13
· Visningar
5 862
Senast: Migo
·
Foder & Strö Förr fodrade jag alltid med havre och kornkross, mineraler och betfor. Sen stöttade vi upp med soja el lusern beroende på värden i höet...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: kryptisk
·
J
Hästvård Hejsan! Idag när min häst kom ut så hade hennes kiss åkt ut i stallgången, händer ibland, och kisset var då orange?!?!?!?! Jag är sjuk...
Svar
6
· Visningar
968
Senast: ancan
·
C
Foder & Strö finns det att köpa bara forsfor som tillskott till hästen om den inte får täckt behöv av själva fodret? och isånna fall, vart kna man...
Svar
1
· Visningar
944
Senast: cerrox
·
K
Hästvård för 2 timmar sedan var hon normal, sedan när vi kom tillbaka till stallet var rumpan alldeles "indragen" och hon skakar över hela...
2
Svar
26
· Visningar
2 002
Senast: knasenknas
·
Hästvård Vet att det fins massor skrivet om B&T men undrar bara lite snabbt hur länge /ofta kan man bandagera hästen med BoT. Kan man träna med...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: Uddatyp
·
Hästvård i morse var herman jättesvullen från hasen och ner till kotan (som förövrigt också var svullen) från framknäet, över senan och ner...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Mirre
·
Hästvård Någon som vet vart man kan skicka träckprov, förutom Vidilab och Ultuna? Har för mig att det ska finnas någon mer, billigare... :eek:
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Ja rubriken säger väl allt, ngn här som ger er/era häst/ar mustang och vad tycker ni om detta foder?
Svar
3
· Visningar
886
Senast: jezzie-
·
I
Foder & Strö Köpte hem en säck och på innehållsförteckningen står det bla VH 13 %. Vad står det för?
Svar
1
· Visningar
624
Senast: chilipop
·
Hästvård Min madame har under ett par dagar nu varit tjock i 2 ben, båda dom på vänster sidan... Hon är tjock från kotan och upp nästan hela...
Svar
4
· Visningar
732
Senast: MoonFlight
·
Hästvård Var inne och kollade pållan på klinik, efter en spark i höger baklår har musklerna inte givit med sig och hon blev även översansträngd i...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama