Equiband Pro System och Fir-Tech Allroundschabrak m. Elastiska Band?

Där finns massor med trådar härinne om just detta ämnet då skulle tipsa om att söka på equiband tex och läsa gamla trådar. Där har varit en del såna genom tiden :) senast nu härunder finns: liknande trådar

Där finns massor med trådar härinne om just detta ämnet då skulle tipsa om att söka på equiband tex och läsa gamla trådar. Där har varit en del såna genom tiden :) senast nu härunder finns: liknande trådar
Jag söke Equiband Pro System, men inget kom upp, ska prova söka Equiband :)

Är Fir-Tech Allroundschabrak m. Elastiska Band lika bra som Equiband Pro System?
Nej för dom har helt missat det viktigaste, gummibandet. Tanken med gummibandet är ju att det ska fastna lite i skinnet sas och därmed få hästen att aktivera sin bukmuskulatur. På fir-tech har dom satt ludd på ett resårband vilket helt förtar den tänkta effekten. Det finns i så fall andra plagiat som är bättre.

Jag vet att vi rehab rekommenderas originalet. Men jag tänker mer använda den vid vanlig träning och inte specifik rehab. Därför jag tänkte att den andra kanske funkade lite bra :)
Om man använder det i rehabsyfte så är tanken att man ska aktivera rätt muskler för att hästen ska jobba mer korrekt. Är det samma mål som man har vid vanlig träning så lär originalet vara bäst, eller vad tänker du är syftet med equiband vid den vanliga träningen?

Liknande trådar

Utrustning Hej. Är det någon här som testat Catago Fir-Tech Pro ryggvärmare? Är ni nöjda eller kan man lika gärna slänga på ett ylletäcke och få...
Svar
9
· Visningar
1 779
Senast: caballus
·
S
Träning från tv4's hemsida. Häst förberedd för longering. Longering behöver inte slita på hästen Longering är liksom ridning och...
Svar
10
· Visningar
3 665
Senast: C_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama