Checklista-app för mobilen?

Red_Chili

Trådstartare
Jag skulle vilja ha en app där man enkelt kan kryssa i att olika saker blivit gjorda. Jag vill inte ha sju ton reklam, behöva betala för basic-funktioner och vill inte ha en miljard notiser heller. Bara enkelt anteckna och kryssa av.

Tips på bra app för det till Android?

Jag skulle vilja ha en app där man enkelt kan kryssa i att olika saker blivit gjorda. Jag vill inte ha sju ton reklam, behöva betala för basic-funktioner och vill inte ha en miljard notiser heller. Bara enkelt anteckna och kryssa av.

Jag har en app som heter ColorNote.

Där kan man välja att skapa en traditionell anteckning eller som en checklista.
Går även sätta påminnelser men har själv aldrig använt det. Väldigt basic och ingen reklam vad jag sett.

Edit. Går även att använda som widget.

1000012248.webp

Rekommenderar också colornote har den och den funkar bra. Har aldrig fått någon reklam. Vill jag ha en påminnelse i mobilen så ställer jag in det separat på enstaka anteckning eller lista..Annars får jag inga notiser.

Oh, tack för tipsen! Såg att mobilens egna anteckningsapp har precis det jag tänkte mig, men colornote verkade väldigt lockande med sina fina färger. Ska kolla in den också :D

Mobilens egna funkar utmärkt! Du kan också synka den med andra androidanvändare 😁
Jag och maken gjorde tex gemensamma packlistor i somras som både kunde bocka av. Mycket praktiskt.

Mobilens egna funkar utmärkt! Du kan också synka den med andra androidanvändare 😁
Jag och maken gjorde tex gemensamma packlistor i somras som både kunde bocka av. Mycket praktiskt.
What?! Det hade jag inte ens funderat på att skulle vara möjligt :rofl: Det verkar som att den där appen är betydligt mer användbar än till att bara skriva korta, små enkla notiser till sig själv så som jag gjort hittills. Heh :D

ColorNote är en ständig följeslagare i min mobil, men när jag ville ha en checkliste-app så var det något krav jag hade som den inte kunde möta, så just för todo/checklista så använder jag en app som heter TickTick som jag gillar och som passar för mina behov.

Om man ändå skulle råka ha någon officeprenumeration till sin dator så rekommenderar Microsoft To Do. Men då behöver man som sagt ha en prenumeration på office.

Extra bonus för att man kan göra egna bakgrunder som syns mer och mer ju kortare listan blir. Förutsatt att man dolt allt slutfört då.
Visa bifogad fil 156148

Jag har To do utan att ha en officeprenumeration. Funkar utmärkt! Jag och min man har en gemensam inköpslista där så kan man bocka av när man är och handlar.

To Do var ju enkel och trevlig, tycker jag :) ! Laddade ner den igår och fixade snabbt en lista. Härligt med det lilla "plinget" när en sak stryks och flyttas ner :D !

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 983
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 177
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
782
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 912
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar