Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
snofflan skrev:Det är INTE farligt att ge hästen bakjäst! Då tror jag inte att veterinärer och foderrådgivare hade rekommenderat det.
Är förresten beviplex avsett för människor??
pinky skrev:Du kan få en dunk (2,5 liter) av Emins B-vitamin för 123:- hos Börjes... Ändå bättre!
Enya skrev:Måste man ge b- vitamin? Någon skrev att brist inte är så vanligt ju. Finns det inte b vitamin i mineralerna man köper av tex krafft? Eller i mineralstenen?
Minelli skrev:Jag har fått ordinationen 20 ml beviplex per dag av en veterinär och det har räckt. Mer har inte behövts.
Jag tror nog att den veterinären vet vad han talar om så jag litar på den ordination jag fått.
LadySara skrev:nu när de är pälssättnings tider så ger juh många extra b-vitamin för att hjälpa till lite.. (även jag).
och som alla vet så är de rätt så dyrt.. men nu sa våran vet. att de går lika bra med jäst.. såndära kronjäst i pulverformat...
nån som hört de förut??
Vi (Camilla då) använder Foderjäst från granngården, hade bakjäst förr men det jag läser nu med alkoholutveckling och sådant så skulle jag inte råda varken henne eller dig till att använda bakjäst..LadySara skrev:nu när de är pälssättnings tider så ger juh många extra b-vitamin för att hjälpa till lite.. (även jag).
och som alla vet så är de rätt så dyrt.. men nu sa våran vet. att de går lika bra med jäst.. såndära kronjäst i pulverformat...
nån som hört de förut??