Sv: Svårt att få tag i Butta?
Nej jag är inte djurplågare. Är bara ärlig.. Butta är rena rävgiftet och idag skulle jag se till att få något annat alternativ. Har gett min häst butta en gång för några år sedan och om jag nu inte har fel så är det sedan livstids karens på en häst som fått detta? Det säger väl allt.. Jag skulle aldrig låta min häst stå och lida, men inte heller använda hur giftiga substanser som helst för att de ska bli bra. Med det sagt menar jag inte att hästen skulle få stå där med smärta, självklart inte.
Jag har tack och lov inte ofta skadade hästar, knappt aldrig. Så jag faller sällan under djurskyddslagen om man säger så. Men OM hästen å andra sidan är sjuk (minsta lilla grej) så tvekar jag inte att ringa vet.
P.S Min häst vägrade äta buttan i fordret, och jag fick spruta i munnen, det var butta i hela stalltaket och den innan så lätt avmaskade hästen är bråkig även vid dessa tillfällen! Men där är ett annat ex, jag mockar mina hagar väldigt noga (all skit) varje vecka och avmaskar mindre för att inte behöva ge för mkt giftiga substanser. Natrligtvis måste man kompensera avmaskningen som jag gör genom att mocka, samt ha stora hagar. Men det jobbet tar jag gärna för att slippa flera avmaskningar per år. Jag jobbar ganska mkt extra med mina hästar och deras miljö för att hålla dom så friska som möjligt. I mina ögon är folk som har hästarna på stall 23 tim/dygn, eller helt ensamma däremot djurplågare. Dessa hästar får leva ett helt liv i depression och där hjälper inga gifter i världen.