Sv: Vanvård?

Madelene skrev:
Nej det är inte klassat som vanvård att hästen är så mager.

Jo utifrån den bilden så är det just vanvård av häst då den dels helt saknar sin naturliga muskelatur,är undernärd så till den milda grad att ngn röntgen knappast behövs vid ev. skelettskada samt värst av allt påvisar tecken på uttorkning.

Övergödda hästar tycker jag oxå kan klassas som vanvård liksom hästar med andra skadliga åkommor åsamkade av människan med långvarit lidande.

P.S. Så som den ser ut på dom nedre bilderna är ett mkt bra ex. på en frisk,glad välmående häst.

Sv: Vanvård?

Vad glad man blir av å sånna bilder :love:

De senare menar jag förstås....

Sjönt att det finns människor som verkligen orkar lägga energi på att få hästarna att må bra igen :bow:

Ngn som vet hur det gick med legolaspiggelin (tror hon hette så) å hennes ponny hon lyckades få hem?

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 708
Senast: cirkus
·
Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Blue
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 234
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kort sammanfattning av det gångna året får bli att det i alla fall känns som att det går med raketfart åt rätt håll för min del...
Svar
0
· Visningar
345
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama