Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö Har fått tipset att fodra med kronjäst upplöst i vatten. Ska vara bra för matspjälkningen och gör att hästen lättare tar åt sig maten...
Svar
2
· Visningar
1 322
Senast: Sock
·
T
Hästvård Min ponny har på senaste tid gått sönder lite i hovarna så jag har nu bestämt mig för att ge honom Biotin. Min fråga dock är varför dom...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: asmodeus
·
E
Hästvård SKa jag raka lr inte? Hästen ifråga är en käsnlig travare på 1 år, ganska kass rygg blir därför stel om hon går uteutan täcke vid regn...
Svar
4
· Visningar
720
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö Undrar om ni har någon bra huskur för att motvverka detta problem. Mitt lilla russ är 30 år och är lite halvtaskig i magen imellanåt. Så...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: toketossan
·
C
Foder & Strö Usch vad jag känner mig elak mot pållen nu, har dragit ner ännu ett kilo på hösilaget. Just nu får han 6 kg hösilage om dagen (hua...
2
Svar
22
· Visningar
1 971
Senast: Anders76
·
Hästvård Har väteperoxid / alsollösning samma effekt? Ska använda väteperoxid i syfte att få ut smuts och bakterier ur en hov men har bara...
2
Svar
21
· Visningar
5 969
Senast: fiaskurken
·
N
Hästvård Kan ni hjälpa mig med dessa två frågor så vore jag tacksam... 1.Vad kostar en kastrering? 2.Vad kostar det att skaffa ett...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: nallemaja69
·
Hästvård när kastrerar man egentligen? hur gammal? vilken tid på året?
Svar
1
· Visningar
545
Senast: Veronika
·
Hästvård Hej! Jag har börjat funder på en grej angående eksemhästar, alltså islandshästar. Om man tar en häst från Island och sköter den...
Svar
12
· Visningar
1 484
Senast: Balderum
·
C
Hästvård Hur går man tillväga för att räkna ut hästens vikt om man inte har tillgång till en jättestor våg? :angel: ;) Hoppas någon har tips...
Svar
11
· Visningar
1 469
Senast: CeciliaW
·
J
Foder & Strö Vad kan en 1,5 åring ha för behov? Hon är varmblod, och väldigt liten, bukig och skulle behöva lite mer hull över revbenen. Vart ska...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: gejsa
·
Hästvård Ngt som är viktigt numera att ta med i beräkningen är att om man väljer att göra en "stående" kastrering, så görs den under...
Svar
19
· Visningar
1 679
Senast: ancan
·
Hästvård jag har en undran ... jag har hört att Jodopax inte är bra för sårtvätt? ( eller vad det var?) men varför är det inte bra? när är det...
Svar
15
· Visningar
4 185
Senast: mirona
·
G
Hästvård Min häst har så djupa mittfåror i strålen på framhovarna! Får ner hovkratsen en bra bit, dvs typ ca 1,5 cm. Hon verkar inte särskilt öm...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: psychogrrl
·
Foder & Strö Lagom mängd Mj och smrp per dag till 1,5-2 åring , halvblod som beräknas väga 500-550 kg som vuxen. Har tidigare gett stor del...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: **Lina**
·
F
Hästvård Alla norrlänningar(andara med för den delen), hur hâller ni varmt i stallen pâ vintern? Är det vanligt med element,vilken temperatur ska...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: Piraja
·
S
Hästvård ....har min nya ettåring. Hästen har varit hos mig i lite drygt en månad. Jag har alltid tänkt mig att orsaken till att hästar har...
Svar
3
· Visningar
1 744
Senast: sissu
·
Hästvård Jaghar aldrig klippt min häst men kommer förmodligen att göra det. Då jag är ganska petig på att det ska bli både funktionellt och...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: FridaJ
·
F
Foder & Strö Okej. Nu ska jag erkänna det. JAG FATTAR INTE ETT SMACK. Har alltid köpt analyserat hö, tills nu. Och jag har funderat och funderat, vad...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: fälttävlansnörd
·
E
Foder & Strö Vi har satt in en mineral hink i boxen hoss min häst för att hon inte äter sin mat om mineralerna ligger där i,men dra på trisso hon...
Svar
7
· Visningar
1 385
Senast: KillerQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama