Sv: Gödsel

Ja maskar är bra, fast det finns ju svensk art också...den svenska heter Eisenia Foetida (dyngmask) och den italienska Dendrobaena Veneta.

Sprider ut det på bete och vall, faktiskt just i detta ögonblick och vid närmare eftertanke hela tiden....... :cool: :D :D ..lösdrift med sommarhagar och lika stora vinterhagar samt efterbete på vall :D
Har på våra 11ha tillstånd för c:a 30 hästar utan att behöva redovisa gödselhantering på annat vis.

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

I vårt stall läggs halmen+skiten på en vagn som sedan körs iväg och läggs på hög borta vid en åker, sedan gräver de med det där och sprider ut det när det har brunnit.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 787
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 847
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka