Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad för behov räknar ni att en minshettis på 85 cm, vallack och ca 10 år i knappt nått arbete alls har?Nån sa att de kanske väger 110 kg?
Svar
4
· Visningar
805
Senast: musen21
·
H
Hästvård Eller kan det vara något annat? Har ju hört att även äldre hästar kan få det om de inte har haft det förut, men själv har jag bara...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: heylan
·
Hästvård Ni som har hästar/ponnyer som har haft fång, hur har det gått för dem efteråt? Finns det hästar som tävlat som tidigare efter att de...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: ameo
·
A
Foder & Strö går det? t.ex. om hon får stallets hösilage på morgon och lunch och sen mitt egna köpta hö på kvällen, är det bra eller dåligt? påverkar...
Svar
13
· Visningar
1 377
Senast: Arracsbullen
·
M
Foder & Strö Fick just höra att det är farligt att ge mycket godis, morötter-äpplen, när det blir frost. Att hästarna kan få kolik. Stämmer det??
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Mount Never Rest
·
M
Foder & Strö Är det farligt att ge sin häst salt med jod i?? :eek: Min häst har fått det en gång hittils. Dom har mineralsten i hagen men jag vet...
Svar
6
· Visningar
3 645
Senast: Maxmax
·
Hästvård Nu är det så att jag har ingen som helst kunskap om patellaupphakning, men jag har blivit erbjuden att köpa häst på 8 år som opererats...
Svar
15
· Visningar
2 832
Senast: rabarber2
·
P
Hästvård har blitt erbjuden en häst där gaffelbandsfästet är av? heter det så eller nåt därikring är helt av.om jag nu ska ta denna häst vill jag...
Svar
17
· Visningar
6 567
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jaha... Så var han halt då. IGEN!! Det är bara lite mer än två veckor sen han var inne på klinik och behandlades. Men igår när jag...
Svar
10
· Visningar
1 082
Senast: Tinen
·
N
Hästvård kan man använda en hundtrimmer att klippa hästen med? nån som har erfarenhet?? kanske nåt annat lite billigare alternativ? det är ju så...
Svar
8
· Visningar
2 977
Senast: javill
·
J
Hästvård Ska på ovanstående i nästa vecka. Det är en veterinär/hovslagare som ska föreläsa. Tänkte fråga lite om behandlingen av fånghästar när...
Svar
3
· Visningar
572
Senast: javill
·
Foder & Strö Har fått hem hösilage o de 2 första balarna jag öppnade luktade supergott. Idag fick jag tag i 2 balar som inte alls luktade så gott...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: TesseToken
·
Hästvård en tjej i mitt stall älskar att tala om för andra hur man ska sköta sin häst :mad: och just nu är hon på mig om hur min häst markerar...
Svar
15
· Visningar
2 807
Senast: BuenoBull
·
T
Hästvård Jäsiken, lagom till tävlingen, har min häst kliat svansen och smetat fast en massa kåda i den, hur gör jag? Hur får man bort det, nån...
Svar
5
· Visningar
770
Senast: allroundhästarna
·
Hästvård Vår 2,5 åring kastrerades i onsdags. Han har svullnat upp. är det normalt?? han har ingen feber, rörsig bra vid trav i longeringen...
Svar
11
· Visningar
983
Senast: Bison
·
Foder & Strö Märker ni någon skillnad på dem? GÖR man det? Jag har gett mina hästar det i ca två veckor. Ni som ger örter till era hästar hur...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: Zeeke
·
Foder & Strö Finns det något preparat som heter Glykomin, eller har foderleverantören stavat fel i sin prislista och menar egentligen Bio Glucomin...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Zeeke
·
Foder & Strö Hallåj Tänkte kolla om någon här inne kör med dynavena som foder till sin häst..? Jag funderar nämligen på detta foder isåfall...
Svar
1
· Visningar
582
Senast: Molin
·
Foder & Strö Hej hur har ni gjort, har ni vaccinerat era hästar mot butulism? Jag har nämligen hört att man bara vaccinerar mot "en stam" och att det...
Svar
1
· Visningar
604
Senast: Mynta2
·
B
Foder & Strö Någon som vet vad man gör åt proteinknutor som uppkommer av för mkt protein i kraftfoder och grovfoder. Jag har minskat ner drastiskt på...
Svar
12
· Visningar
3 012
Senast: mirage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17