Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö han har varit det i nästan en vecka nu. Han går fortfarande på bete, så han äter inte mer än 2-3kg hö om dagen, samt ca 0,3kg hippo...
Svar
4
· Visningar
727
Senast: YorkWann
·
T
Hästvård Min häst blev ju kastrerad i Måndags liggande, på pappert om eftervården står där att jag ska ta av trycktampongen efter 5 dagar dvs på...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Pålle har lyckats nöta av tåkappan på ena framdojan ( :eek: ?)men i övrigt sitter skon stadigt. Har försökt få tag på hovis i tre...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: Russinet
·
O
Hästvård Om man har en häst som inte rids och som går utan skor, hur ofta måste man verka hovarna då? Och vad kostar det ungefär?
Svar
3
· Visningar
668
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Är det större eller mindre risk för mögel eller snabbare jäsning i hösilage som är väldigt torrt? Vi har inte fått analysen än, men nu...
Svar
13
· Visningar
3 774
Senast: somi
·
Hästvård ...skall jag anlita snart, hur går de tillväga när de kommer? Hur gör de sin bedömning av hästen?
Svar
8
· Visningar
1 513
Senast: Totti
·
B
Hästvård :eek:...Min älskling ser inte klok ut, nedre hälften av manen är ryckt i stripor, av shettiskompisen. :cry: Jag blir så himla ledsen...
Svar
5
· Visningar
767
Senast: Benzon_lover
·
Hästvård Satt idag och pratade med en tjej som jobbar nere hos välkänd tävlingsryttare i Tyskland, då en av hästarna har fått akuta problem med...
2
Svar
25
· Visningar
10 027
Senast: Totti
·
O
Foder & Strö Hur mkt hö och vad för slags foder skulle en d-ponny, 142cm på ett ungefär behöva ha, om den inte ska ridas alls utan bara gå som...
Svar
9
· Visningar
814
Senast: Gnist
·
Hästvård Vad ställer man för ev. diagnos på detta? Han vill inte gå fram, verkar inte trött utan det tar just emot att röra sig. Stöter i...
Svar
15
· Visningar
1 965
K
Hästvård Min häst har nydligen fått massa små knölar på ryggen... Och enligt en person ska det ha med fodret att göra.. eftersom vi bytt från hö...
Svar
13
· Visningar
1 668
Senast: Moppa123
·
Hästvård Min häst har fått knutor på sina ryggmuskler. Precis vid ryggraden. Han har inte ont när man rider eller när man masserar. Men jag är...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: Cecely
·
G
Hästvård Måste få "prata av mig" om något som jag grubblar dag och natt över... För 3-4 veckor sedan upptäckte jag överben på min 5 åriga...
2
Svar
22
· Visningar
2 401
Senast: Orkan
·
Hästvård Gubben kastrerades ons 5/10.I går ringde jag vet. Han hade ingenfeber men svullen. Vet tyckte inte det var så farligt. Han fick...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Rotterö
·
R
Hästvård hej! Jag har hållt på medakademiskridkonst i ngra år och nu har min häst fått benpålagring i höger framknä! är det någon dom har någoty...
Svar
7
· Visningar
1 224
Senast: Hobbyryttaren
·
L
Hästvård Mitt sto är sur och grinig varje höst, har åkt i backen förrförra och förra året. I år har hon också dessa tecken. Hon är även tokig på...
Svar
10
· Visningar
1 094
C
Foder & Strö Jag ska kanske börja med att berätta att mitt ensilage har en ts på 70%... *Hur vet man att en bal har varit öppnad för länge? Syns...
Svar
13
· Visningar
2 559
Senast: gejsa
·
D
Hästvård Jag undrar vart ni har era hästar efter avmasking och hur länge. Har hört lite olika.
Svar
3
· Visningar
759
Senast: ang
·
Hästvård Jag köpte en häst för ganska exakt 1 månad sen. Han behövdes skos om när vi köpte honom så vi ringde en hovslagare som ja känner sen...
2
Svar
28
· Visningar
2 630
Senast: Blå Bergen
·
Hästvård Är det någon som vet hur exakt den andra sprutan måste tas, jag vet att det ska vara 4-6 veckor efter den första, men när är det försent...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: Bure
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama