S
SofiaP
Sv: Intimvård på hingstar/valackar
Obegripligt för mig.... Har aldrig sett en valack som det runnit någonting från.
Obegripligt för mig.... Har aldrig sett en valack som det runnit någonting från.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo det finns faktiskt. Men min tvättar jag bara nån gång per halvår och då är det skapet vi pratar om. Snorren är han jätterädd om och det rinner inget ur så det är nog OK därinne.SofiaP skrev:Obegripligt för mig.... Har aldrig sett en valack som det runnit någonting från.
SofiaP skrev:Om det på något sätt kan skada har jag ingen aning om och man tvättar och rengör hästar en himla massa som inte görs i naturen så vill man tvätta så går det säkert bra men ingen (utom möjligen en veterinär med en ordentlig studie i ryggen) skulle kunna övertyga mig om att det BEHÖVS.
SofiaP skrev:Obegripligt för mig.... Har aldrig sett en valack som det runnit någonting från.
Inte min inte! Jag får göra precis vad som helst med honom, men inte det. Jag får ta ett stadigt tag och ta bort så mycket jag hinner innan han drar in den, medans han gör allt för att smita. När jag gjort det följer alltid ett par dagar då han steppar omkring när jag ska ta på/av benskydden bak. Han vill inte riskera att jag ska pilla på hans snopp igen.lakrits skrev:Tänkte lite på det,,,,,går de med på att man pillar på den???
Men det gör dom tydligen.
OlleAtlas skrev:Min valack blir flagig på snoppen. Men när jag försöker göra ren den drar han genast in den i skapet. Jag försöker pilla bort lite då och då, men riktigt ren får man nog göra den ifall han måste få lugnande någon gång. Men när jag pillar får jag ut stora klumpar ibland. Det kan i o fs vara tjärsalva som jag smörjer skapet med, för att slippa knott och bitiga flugor. Klumparna luktar bladning av tjära och vidrigheter . Har fått tips att göra ren den med youghurt men har inte vågat.
OA
Undrar vad hundar har för plåtmage..de älskar ju all äcklig skit..Balderum skrev:Den andra får samma som din, små klumpar som luktar blaha. Vovven gillar dem väldigt mycket
Vad är det som är så äckligt? Vi rengör ju allt annat och plockar skit med händerna typ.. Gör man det regelbundet så blir det aldrig så "igenslammat".Kung Bob skrev:Men gud vad sjukt äckligt!
Tack gode Gud för att jag fick ett sto...
Hade visserligen en B-ponny valack när jag var yngre. men jag tror aldrig ens jag kom på tanken...