Inget hästpass - Vad gör ni m äldre häst/Ponny

Sv: Inget hästpass - Vad gör ni m äldre häst/Ponny

NU lyckades jag med bara ett mail dödförklara min gamla kallblodsdam iaf. Det går framåt (eh, eller kanske inte..men ;))

Det var jag som stod för kostnaden i samband med blodtypningen. Registrerad ägare blev förvånad, när jag äntligen lyckades få tag på honom, att hästen fortfarande levde. Visst blev det en massa extrakostnader för min del i och med detta men jag visste ju redan innan jag köpte henne att hon var "död" men jag tyckte det var värt det ändå!
Supernöjd med damen! :love:

Klart att frysmärkningen inte garanterar att en slaktad häst är bra människoföda, tänkte bara inte på det när jag skrev inlägget... :o Det jag förmodligen hade i tankarna var att det kändes onödigt att behöva blodtypa henne. Såg väl vem som helst som kan läsa siffror att det var rätt häst!

Såg att du äntligen lyckats få din dödförklarad. Grattis! Öh, eller hur man säger... :crazy:

Doccan skrev:
Klart att frysmärkningen inte garanterar att en slaktad häst är bra människoföda, tänkte bara inte på det när jag skrev inlägget... :o Det jag förmodligen hade i tankarna var att det kändes onödigt att behöva blodtypa henne. Såg väl vem som helst som kan läsa siffror att det var rätt häst!

Ah, nu fattar jag. Tja det var väl för att man inte skulle kunnat 'mixtra' med frysmärkningen antar jag. Dvs både hängslen och livrem för att inga misstag ska begås. Men kan kännas lite onödigt ja..

För mig är det rätt så självklart att skaffa pass till gamlingen, han har gott väl förtjänat :bump: ett lika mycket som dom andra pållarna

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 185
Senast: Meggan
·
Hästmänniskan Någon gång runt den 20/10 -05 skickade jag in passansökan och konturdiagram till STC. I början av januari -06 ringde jag och frågade...
Svar
19
· Visningar
1 850
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama