Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Warhammer skrev:Man får väl inte begrava hästar hemma på sin egen mark. Man får böter 50 000 kr i böter då.
Kanske nån elak granneMessy skrev:man söker tillstånd...
å för de som inte söker tillstånd å har "värsta ägorna" å begraver sin häst där... VEM kommer någonsin hitta den döda hästen????
Doccan skrev:Skulle vara intressant att höra hur det går om du går vidare med det där. Har nämligen själv nyss "återupplivat" min häst då hon hos STC var dödförklarad. Blodtypning och hela baletten, men nu är damen äntligen vid liv och har fått sitt pass.
Men verkar ju helt otroligt att en gammal ägare till hästen som inte sett skymten av henne på 10 år ska kunna förklara henne som död så lättvindigt när det krävs blodtypning för att se att hästen i fråga är den hästen, trots frysmärkning!
Livet är bra märkligt ibland....
Doccan skrev:Japp, det var den senast registrerade ägaren som så sent som 2003 fick en förfrågan från STC över hästen. Han skickade då tillbaka papprena med informationen att hon skulle vara död trots att han sålde henne -95 nån gång.
När jag köpte henne 2003 hade hon nyss dödförklarats...
Är väldigt mycket i STC:s register som inte stämmer, men jag hoppas på en bättring nu när passen införts. Även om jag till viss del kan tycka att det där med passtvång på en frysmärkt häst är lite överflödigt. :smirk:
Korven skrev:Kanske nån elak granne