Köra vid 1½ grads hälta båda fram?

Sv: Köra vid 1½ grads hälta båda fram?

Men hur kan en veterinär tycka att man är pjoskig när hästen har reaktioner i 5/7 leder? Spec. när hästen är tre år och gått i hage i ett halvår. För ett år sen hade jag en lovande häst nu är hon värdelös. Klart att jag vill utreda vad det beror på. Håller helt med dig, det är ju jag som betalar!!!

somi skrev:
Men hur kan en veterinär tycka att man är pjoskig när hästen har reaktioner i 5/7 leder? Spec. när hästen är tre år och gått i hage i ett halvår. För ett år sen hade jag en lovande häst nu är hon värdelös. Klart att jag vill utreda vad det beror på. Håller helt med dig, det är ju jag som betalar!!!

Det är rätta takter :d ....stå på dig !!! :D

hur går det med din nu då?? fortfarande ok??

kanske kan hjälpa somi också :D

martha skrev:
hur går det med din nu då?? fortfarande ok??

kanske kan hjälpa somi också :D

Tackar..det går finfint :d hon är smidig som en panter och snabbjobben har tagit fart igen :banana: (peppar peppar :crazy: )

Senast ändrad av en moderator:

Gav henne Flexijoint efter operationen och då tyckte jag hon såg jättefin ut, men det tog slut och jag såg ingen anledning att fortsätta ge när allt såg så bra ut på röntgen (förra besöket) men nu har jag beställt mera. har en skruttig hund som verkar funka bra på det också. Vad tror du om den flytande varianten en period? Beställde den med.

Vet inte var du kommer ifrån men jag har varit hos Per Spångfors på Euro-Vet i Halmstad (enligt tråd ovan) och kan faktiskt rekommendera en tur dit ifall du nu inte bor i Norrland :smirk:
Jag har dressyrhäst men han är nog egentligen mera av en travhäst expert men funkar för min del ändå. Det jag tycker är bäst är att han inte böjer hästarna utan de får springa på rullband.

Lycka till med kusen!
/Anna

somi skrev:
. Även jag har haft kontakt med en E.T (många behandlingar) men är lite tveksam till om jag fick de resultat jag förväntat mig. Man kan se att höftknölarna inte riktigt ligger i lod. PM:a gärna tips!

Mvh/Somi

Prova en annan ET.. Jag hade ju equiatriker ute till min lilla (tvååringen) och även till valacken iofs. Och nejdå, ingen av hästarna var sneda inte. Just lillhästen kollades för det flera ggr.

Sen av diverse anledningar där den största var att equiatrikern (som jag på intet vis varit missnöjd med ska tilläggas) tyckte det var 'bara att slå ihjäl' Kele och sas tog sin hand ifrån henne. Nu senaste besöktet tyckte vet att jag väl kunde ta ut equi-nåt igen, för att se så hon verkligen INTE är sned. Så jag tog ut en ny (annan) equiatriker. Och tja, det finns en separat tråd om det, men BÄGGE hästarna var sneda. Lillhästen värst.. Och när han (nya equiatrikern) visade så är det ju eg förvånande att jag själv inte kunnat se det FRAM åtminstone.. Varför 'gamla' equiatrikern inte sett det är för mig en fullständig gåta. Men jag är ju SJÄLAGLAD att jag bytte!!

Det får nog bli någon av klinikerna i mellansverige, typ skara, strömsholm eller Mälarkliniken. Just Mälarkliniken har jag hört både och om. Vissa tycker att det är super medan andra är lite tveksamma, men så är det väl med allt. Frakturen har ju försäkringen betalat men det här täcks nog INTE av den. Så först ska jag kolla upp B/E-grejen och prova köra lite försiktigt för att sen efter en månad eller dyl utvärdera och bestämma mig för ett ev. klinikbyte. Men jag skulle också väldigt gärna vilja att någon tittade på henne på rullband och gärna att de har samarbete med en Equiterapeut eller liknande för att verkligen kolla så hon inte är sned.

Min häst skulle nog också varit ihjälslagen nu om någon annan ägt henne. Visst är det tråkigt när hon bara kostat mig en massa pengar. (Förutom premiet som gav 3500.) Men för mig är hon speciell och jag vet (är så blåögd och okunnig att jag hoppas rättare sagt) att bara hon är fräsch så kan hon springa, galopperar aldrig och hon har ett jävla anamma som skulle gynna henne i lopp. Men som sagt som hon står nu, allmänt less på livet och öm i kroppen så är hon ju inte värd ett dugg. Jag måste ju ge henne chansen.

Jag trodde med min E.T att jag bara behandlat symptomen för att hon kände av nåt i det benet där frakturen sedan "dök upp" så det är väl snarare därför jag gav upp det än att jag var missnöjd. Tror verkligen att hon kan det hon gör. Men nu har jag fokuserat så mycket på frakturen i ett halvårs tid att jag liksom fick en liten chock när det var ömt lite överallt.

Nu har det gått ett tag sen detta klinikbesök. Har tagit alla möjliga blodprov med hemmavet. MEN alla värden var normala. Inget B/E. I samband med detta fick vi en ny häst, en tvååring samt att jag nu har gett Flexi flytande med DK i ca 2 veckor och jag ser stooor skillnad på min lilla skrutta. Hon busar med den lille fjanten i hagen och taktar när vi skrittar och har fått tillbaka sin livsgnista. Hon kanske känner att vi är på väg tillbaka igen :banana:

Självklart ska jag inte ta ut något i förskott utan får ju utvärdera efter att flaskan är slut. Ska jobba igång lite försiktigt nu, rider i skogen och klättrar för att bygga upp kroppen igen. Ska försöka se mig om efter en ny kiropraktor/equiterapeut, skadar ju inte att vidga sina vyer.

Mvh/Somi

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 700
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 208
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 212
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 669
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm
  • Hönstråden II