Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Funderar på om pållen min kan ha mask, han har blivit otroligt smal och lägger inte på sig.. Har faktiskt inte maskat honom sedan i...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 242
Senast: Madick
·
H
Foder & Strö om en häst alltid gått på linfrön tidigare, är de bara att byta rakt av om man vill byta till linpellets? eller npste man göra de i...
Svar
1
· Visningar
1 063
Senast: Havregryn
·
H
Hästvård Har en gammal Stübben (dressyr) sadel när jag rider dressyr. Har använt den länge utan några problem. Har oxå en ganska ny golden star...
Svar
10
· Visningar
1 439
Senast: PrinceFair
·
P
Hästvård Min häst har haft hosta ett tag och idag såg vi att han andades väldigt mycket med magen och vi får inte tag på en veterinär:crazy...
2
Svar
38
· Visningar
2 250
Senast: ponnylollo
·
Hästvård Det här är ett problem som rör min älskade nordsvensk. Hon har lång och fin man, men den är tovig och ser ovårdad ut. Det gör ju även...
2
Svar
26
· Visningar
2 246
Senast: ponnylollo
·
A
Hästvård Ni som har hästarna på lösdrift-i vilka lägen sätter ni på er/era häst/ar täcke? Eller låter ni dem alltid gå utan, oavsett väder...
2
Svar
28
· Visningar
2 049
Senast: Luna10
·
Foder & Strö Någon som har erfarenheter av att fodra med Dynavena Brick? Usch ja dyra är dom ju men det verkar som om jag inte har något annat...
Svar
16
· Visningar
3 596
Senast: cactuspower
·
B
Hästvård Det börjar med små knölar som sen gör att pälsen låssnar och sedan blir det typ gegigt och sen så blir det inte skorpor utan ser ut som...
Svar
2
· Visningar
2 193
Senast: Buckingham
·
S
Hästvård Min häst fick skav på ryggen av en sele jag lånade för ett tag sen, och det ledde till att hon fick ett ganska fult sår som gick upp ett...
Svar
6
· Visningar
848
Senast: Ashira
·
Hästvård Jag har inget riktigt hum om exakt var denna tråden ska ligga så jag testar här... Min ungponny skadade sin bakhov rätt rejält i...
Svar
4
· Visningar
639
A
Hästvård Pållen har varit ofräsch sen förra måndagen.. Kändes då bara ogämn på böjt spår och vi trodde att det var träningsverk pga att vi...
2
Svar
22
· Visningar
4 238
Senast: Carro88
·
Foder & Strö Någon somvet om det innehåller melass? Det står inget om det på hemsidan och inget på påsen. Men när man känner på det hackade strået...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: Iddefixen
·
A
Hästvård hej, pållen min står på torvbädd. Men nu är det så att han har blivit skadad och måste stå inne ett tag och det räcker med en dag så...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Norrsken81
·
T
Hästvård Jag har lite funderingar på alla dessa människor som ställer diagnoser och behandlar våra hästar. Det verkar som om alla som arbetar...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 460
Senast: jc127111
·
Hästvård Jag funderar på att låta mnin häst gå till kiropraktorn, men nu funderar jag på om det ä värt dessa 600:- och hur mkt en kiropraktor...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: Hedda_007
·
Hästvård ah jag blir galen... benet är lite svullet ingen feber inget var eller sånt efte spritbandage, däremot gick svullnaden ner lite hon...
2
Svar
29
· Visningar
2 813
Senast: hillevie
·
J
Hästvård Nu hittar jag inget forum om just utrustning, moderator får flytta tråden om den ligger fel. I alla fall. Någon som har några...
2
Svar
26
· Visningar
2 162
Senast: j3nnif3r
·
Foder & Strö Antar att det finns en del här som har haft fånghästar. Hur gör ni med mat och vad äter dom ? Hur förbereder ni er inför sommaren...
Svar
19
· Visningar
1 790
Senast: Mitten
·
H
Foder & Strö Har hört och läst så många olika alternativ för fång ponnier nu så jag vet varken ut eller in. Ni som har ponnier som promenad häst.Dvs...
Svar
4
· Visningar
917
F
Hästvård Någon som har bra förslag på padd som gör att sadeln ligger still på ryggen. Det finns ju en uppsjö av dessa men vilken skulle Ni...
Svar
10
· Visningar
2 163
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30