Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av deras foder? Vi ska byta stall nu och på det stället vi ska till där äter hela stallet Dynavenas...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: kickikompis
·
A
Hästvård Min häst har magrat och verkar tappa musklerna. Man ser ryggraden ganska tydligt och känner revbenen. Hon är däremot väldigt rund om...
Svar
7
· Visningar
1 608
Senast: Madick
·
C
Hästvård Nu vill jag veta ni med hästar som har veka kotor hur det är med hållbarheten?!.......nu tänker jag på dom hästarna där man ser tydligt...
Svar
14
· Visningar
5 584
Senast: Bewelinn
·
F
Hästvård Hallå! är det ngn som ger aloe vera till sin häst. vad är det bra för,var kan man köpa det och ungefär hur mkt kostar det?? nyfiken...
Svar
9
· Visningar
940
Senast: frida_n
·
Hästvård Ska snart få hem en ny häst på prov.... Han är lite tunn, tycker iaf jag.... Å tydligen ska han vara sur att hålla på med i...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: Lucta
·
S
Foder & Strö mustang mineral blå, mustang mineral gul och mustang mineral röd? Har försökt kolla på deras hemsida men de står bara att "information...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Plankton
·
Hästvård Någon som har tips på ett medel som Verkligen fungerar? Jag får inte använda tjära ("det blir ju svart på väggarna" sa stallägaren...
Svar
10
· Visningar
1 701
Senast: åke
·
C
Foder & Strö Jag har bestämt mej för att byta foder till min snart 2-åriga arabvallack på 140 cm och ca 275kg. Tidigare har jag användt Krafft Grund...
Svar
13
· Visningar
2 150
Senast: CindyLou
·
T
Foder & Strö Vad har det för värden? Har inte analyserat mitt men vill prova och göra en foderstat. Man måste ju ha dom siffrorna, men jag vet inte...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: CallMeAce
·
K
Hästvård *suck* Det verkar vara hopplöst att få triangelmärkt sin häst... Man ska själv fixa veterinär, järn, flytande kväve och kärl till...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 624
Senast: Totti
·
H
Hästvård Hei:D Stallet där jag har min arabpojke har nu börjat med hösilgae istället för hö eftersom det var dammigt o alla hästarna blev...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: Harvester
·
B
Hästvård Hej! Min lilla kille har ont i sina tänder/sin mun:( Det märks tydligt när man ger honom t.ex. morot för han fixar inte att tugga...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: bumbra
·
Foder & Strö OK det riktiga värdet kan man bara få m.h.a analys...fine, det vet jag redan. Men jag hade förut en foderbok där det stod generella...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: CallMeAce
·
D
Hästvård Min ena ponny har sen ett par månader tillbaks kliat sig ganska mycket på och runt sidan av magen. I början hade han lite skållor men...
Svar
1
· Visningar
621
Senast: Dragonfruit_
·
  • Låst
Foder & Strö Hej Har lite frågor, Har just köpt ett engelskt fullblod, ca 165cm hög, och väldigt mager. Man ser revben och baken är obefintlig. Så...
Svar
11
· Visningar
4 041
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Hej Alla! Har läst här om Loppfrön. Fåt känslan att det mkt möjligt kan vara sand som gör min häst så konstig i magen. Tror knappt...
Svar
9
· Visningar
1 121
Senast: Lambi
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad? //TheHunted
Svar
18
· Visningar
1 802
Senast: Vimsan
·
T
Foder & Strö Kan någon ge mig ett exempel på ett bra kraftfoder till detta hösilage. Jag har 2 stora hbl val på lösdrift och i lättare träning...
Svar
1
· Visningar
621
Senast: Thora
·
H
Foder & Strö Jag har ett varmblodsto på 170 lagom hull, 5år. rids varjedag, nästan, har ca en vilodag i veckan. Jag är inte så duktig vad det...
2
Svar
27
· Visningar
2 737
Senast: Dexdemonia
·
Hästvård Vår ponny har haft svårt att hålla galoppen i höger varv på volt, byter och det blir korsgalopp.Han liksom tappar höger bak sätter det...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Guldfasanerna