Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Foder & Strö Hej! Vet inte om jag är ute och cyklar nu, men finns det något man kan ge för tjockare man? Min häst har lång lockig man men den är...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: BeastieBabe
·
L
Foder & Strö Jag skulle vilja veta pris på: Sojamjöl Lusern hackat strå Betfor Vetekli TAck!
Svar
1
· Visningar
615
Senast: diartistakasha
·
J
Foder & Strö Hej! Har en fråga. Om jag inte har helt fel för mig så är Lympus ett fullfoder då man ej behöver tillsätta några mineraler och...
Svar
11
· Visningar
915
·
Foder & Strö håller på och kollar på olika mineralvärden på olika foder och saknar endel...nån som kan hjälpa mig med åtminstånde något?? Detta är...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: linabergmer
·
S
Foder & Strö Har en häst som behöver gå ner i vikt ganska mkt.. :smirk: För att hon ska få i sin mineraler så brukar jag blanda de med mkt lite...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: linabergmer
·
M
Hästvård Jag undrar hur man kan se på hoven när det är dags att värka/sko om den? Jag tror att en häst som ag rider inte har blivit...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Bellafjella
·
Hästvård Arg på meg själv. Dags för årsvaccinationen men ser då att förra året när hästarna skulle ha fått både Tetanus/Stelkramp och Influensa...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Netika
·
R
Hästvård då går hästarna in till lunch,en del till eftermiddag,trots alla dyra täcken som håller för minst grönlands klimat enligt ägarna. men...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 754
Senast: Grålly
·
T
Hästvård Jag måste få lite kloka råd av er... Min häst har hostat i ett par månader, från början bara lite grann då och då, men jag tycker det...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: tazza
·
U
Hästvård hur många ggr per år ska man avmaska hästen? har alltid gjort de bara före och efter betet men nu i de nya stallet så ska dom göra de...
Svar
7
· Visningar
781
Senast: Madick
·
Hästvård Har "problem" med att det knäpper i lederna i bakbenen på min häst. Enl diffus veterinärkälla skulle det inte vara något fel utan bara...
Svar
14
· Visningar
3 138
Senast: map
·
F
Hästvård Hej! Jag har en 4 åring som kommer att ridas och tränas lätt fr o m febr och framåt. Hade inte tänkt klippa henne förrän nästa år...
Svar
8
· Visningar
1 859
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Får hem ett 5-årigt sto fr Tyskland om ett par veckor. Finns det någon typ av kosttillskott man kan ge för att hjälpa henne med...
Svar
2
· Visningar
835
·
S
Foder & Strö Hur många MJ innehåller 1 liter Krafft oil?
Svar
1
· Visningar
645
Senast: supergladis
·
J
Hästvård Vet inte riktigt om jag lagt den här tråden rätt :confused: Är det någon som vet var på internet jag kan hitta en bild på hästens...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: jordgubba
·
Hästvård Hej våran fina ponny blev inte bra efter sin stickskada in i ledblåsan så vätskan rann ut. Så efter ett tag så åkte vi till helsingborg...
Svar
5
· Visningar
1 348
Senast: Fippel
·
F
Foder & Strö Vill att min D-ponny ska bli piggare och energiskare. i nuläget får han 7-8 kg hö, 0,75 kg havre, 0,75 kg kraft grund och 1 kg betfor...
Svar
7
· Visningar
1 768
T
Hästvård Någon som vet vad som exakt skall vara med i ett stallapotek...så jag inte missar det när jag skall gå och handla dettta.....:bow...
Svar
3
· Visningar
719
H
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av mankbrott? Kan man köpa en häst som har haft det, men blivit friskförklarad?
Svar
5
· Visningar
1 140
Senast: Qwerty hopp
·
C
Foder & Strö Jag får inte tag i säljaren och kommer ihåg att jag läste här att man själv kunde få reda på Ts halten genom att köra en tuss i mikron...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Strajder
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp