Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Jag undrar om det är någon som kan tyda följande röntgenplåtar & se om något verkar onormalt (vad isåfall) eller om det ser helt normalt...
Svar
10
· Visningar
1 395
Senast: cerrox
·
Foder & Strö Hej! Jag har en överviktig fjording.:crazy: Hon äter i dag 6kg hösilage, ca 70%, ca 1kg halm, 3dl betfor, 2dl foderjäst, 60g mineraler...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: AnnaKarinA
·
B
Hästvård Vad gör man? Hur länge väntar man? Eftersom hästen inte har tillstymmelse till hälta + äter minimalt med kraft, kan det vara fång...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
27 402
Senast: Boj
·
Hästvård Hästterapeuten var hos mig idag och behandlade min häst, och då fick jag några enkla övningar som gör hästen avslappnad, samt är bra för...
Svar
7
· Visningar
863
Senast: Pi Pi
·
L
Foder & Strö hej! har sedan i somras haft problem med att min pålla haft för mycket i huvudet och villbara galoppera och bockar lite då och då. har...
2
Svar
28
· Visningar
2 137
Senast: janina_george
·
A
Hästvård ...att kastrera en häst?:p
Svar
1
· Visningar
679
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Hur mkt kan en svårfödd häst med mkt fullblod i sig tänkas behöva i MJ? Hästen är 184!!! och väger 750-800kg.Han är 5 år och går på...
Svar
12
· Visningar
828
Senast: ragge
·
Hästvård En häst i stallet (ej min) har för andra gången under en månad fått en hård knöl strax ovanför munnen (så att man kan misstänka att det...
Svar
1
· Visningar
1 029
Senast: Vera
·
B
Foder & Strö Jag ger min magra häst rapsolja med mycket gott resultat, vikten går stadigt upp! Sitter och läser en tidning (your horse), speciellt...
Svar
1
· Visningar
799
Senast: cristobal
·
Hästvård Har nyss köpt ett nytt sto :love: som har fått gå i lugn å ro i hagen i en vecka för att aklimatisera sig. Den hantering jag har gjort...
Svar
4
· Visningar
1 268
V
Foder & Strö Nu är det så att jag verkligen inte är någon expert inom foder, så jag tänkte be alla duktiga bukefalosar om hjälp. :bump...
Svar
9
· Visningar
837
Senast: Antiqua
·
F
Hästvård Någon som har nått tips på vad man kan göra åt en häst med hög manke. Min häst är 10 år och har väldigt hög manke. Inte så kul. Så om...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: froggy
·
U
Hästvård min häst börjar alltid hicka när massören kommer..varför..? hickar aldri annars men så fort han ser massören börjar han hicka.. hört...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: Gretha
·
Foder & Strö Jag har en 3-åring som är lite för tunn. Hon fick tidigare Groov 90, lite betfor, mineraler och hösilage (fick den foderstaten gjord på...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: carmarnic
·
D
Hästvård Tycker min häst dricker ovanligt mycket jämförlse med de andra. Han får i alla fall i sig 52 liter i stallet och säkert en hel del i...
Svar
9
· Visningar
3 477
Senast: Immer
·
Hästvård Imorgon åker vi till djursjukhuset med min älskade pålle, en sista gång. Vad som kommer ske är fortfarande oklart, men det lutar åt ett...
Svar
12
· Visningar
1 285
Senast: AnnaKarinA
·
S
Hästvård hej min ena ponny har kraftig vinterpäls och har nu fått löss.han -är badad i dermocan.kan man använda tiguspray på hästar tänkte efter...
Svar
6
· Visningar
896
Senast: Blandrastik
·
Hästvård Hur hjälper man en pälsöm häst?
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: em76
·
Hästvård Nu har min pålle fått näsblod en gång för mkt..... :crazy: Så nu blir det ett besök till kliniken på tisdag för att kolla upp vad det...
Svar
11
· Visningar
1 528
Senast: remmis
·
Foder & Strö Jag har just fått hem foderanalysen på höet vi köpte för nån vecka sen. Kvoten energi/protein är 4.9 (ingen höjdare) Men engerin/kg är...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp