L
lkn02001
Sv: llinfrö = lugnande?
vimsan: hmmm. kanske satte för mkt fart i magen?
vimsan: hmmm. kanske satte för mkt fart i magen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hej!
har sedan i somras haft problem med att min pålla haft för mycket i huvudet och villbara galoppera och bockar lite då och då. har funderat mkt på det och trott att det är "unghästfasoner" (hon är 7 men bara riden 1½år).
funderat på att ge lugnande tillskott och fick då reda på att magnesium kan lugna. då sa en tjej i stallet till mig att linfrön innehålller magnesium! jag hade ju gett tjejen linfrön och slutade typ i början på juni.... !!? coincidence??
vet nån om detta stämmer? har linfrökakor samma effekt i så fall? (har gett lösa förut)
om jag fortsätter att ge lösa linfrön som jagg jort förut hur länge ska dom ligga i hett vatten? läste här att dom måste ligga ett par timmar minst och jag tänkte ge dom som ett extramål när jag är i stallet så det blir problem.
jag trodde att giftet utsöndrades direkt av chocken av kontakt med hett vatten?
:smirk:
Oj, lugnare... nä tvärtom skulle jag vilja säga
För några vintrar sen så var min valack lös i magen.
Så jag började ge honom Hippos linfrön.
Han blev bättre i magen och JÄTTEPIGG, näst intill galen
När hovslagaren hade problem att sko honom (han har varit snäll i 9 år) så slutade jag med linfröna... ett par dagar senare var han sig själv igen. Lung som en filbunke
janina_geoge: hur har du tyckt att dom preparaten har fungerat då?