Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Jag har en liten fundering på om jag kan ge endast ett färdigblandat kraftfoder till min fjording valack på 15 år. Det fodret jag har...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Tjalfe
·
Z
Foder & Strö Hur lång tid i förväg går det att vattna en högiva? Till min stora irritation har det visat sig att vissa höpartier i stallet där jag...
Svar
7
· Visningar
1 072
Senast: 95johsv
·
F
Hästvård igår så såg ja att min häst stog i hagen och skakade på huvet, upp o ner..och sen stog och åt som vanligt igen, och sen började den...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: tott
·
Foder & Strö Har varit tvungen att köpa in mer hösilage då vi fick in mkt mindre än vanligt och det börjar sina snabbt. Hade först tänkt köra slut på...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: gylle
·
M
Hästvård jag är medryttare på ett fullblod som när han blir stressad lägger tungan över bettet, trodde först att det var min hand som var för...
Svar
4
· Visningar
792
Senast: hillevie
·
K
Hästvård pälsätare Lägger frågan här eftersom jag tror att många islandshästägare är vana vid pälsätare m.fl. Vad vet ni om dem, hur känner ni...
Svar
14
· Visningar
3 840
Senast: jennis
·
G
Hästvård Jag har sett ett sto som har blivit skadad i slidan av någonting. Det kan vara så att hon har kliat sig i baken mot ett träd och fått en...
Svar
12
· Visningar
1 777
Senast: Boj
·
V
Foder & Strö Hejsan Skulle behöva lite tips och rådgivning då det känns som att jag har fastnat på samma ställe. Har en D-ponny som har blivit...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: Valkyriaa
·
Hästvård Hej på er! Har idag varit på fjärde åetrbesöket på ATG. Bakgrundfakta: För ca 10 veckor sedan åkte vi in första gången till ATG, min...
Svar
14
· Visningar
1 607
Senast: Pade
·
Hästvård Igår blev min häst utdömd. P.g.a. hovledsinflammation som inte tycks vilja ge sig. I ett halvår har hon dragits med en 1-gradig hälta...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
17 437
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Varje gång jag öppnar en hösilagebal kan jag inte bli klok på hur det egentligen ska lukta. Är bara inne på min fjärde bal hittills (i...
Svar
8
· Visningar
1 185
Senast: bettysmatte
·
L
Foder & Strö Jag undrar vad det är för tillägg när hästen är dräktig. Hur räknar jag? En viss procentsats på MJ och Smrp? Vilka värden gäller för...
Svar
12
· Visningar
1 111
Senast: linabergmer
·
Hästvård Min kille står som flera känner till med en inflammation i hovbenet, är igång på en förnyad butta behandling, då första 10 dagars kuren...
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: gylle
·
K
Hästvård Hej jag har en unghäst som har fått tromboflebit för ett år sedan han stog på ultuna för en skada.det jag söker är om någon har eller...
Svar
5
· Visningar
3 970
Senast: hillevie
·
S
Hästvård Jag blir så upprörd så nu måste jag få skriva av mig lite. Jag har ett varmblod som går på lösdrift året runt, har aldrig täcke på...
2
Svar
23
· Visningar
2 165
Senast: Tussinussen
·
Hästvård Tänker på ir. & bor. Hur ser behandlingen ut, tidsintervall på beh, kostnad? Hur lång tid kan det ta till hästen blir symptomfri och...
Svar
10
· Visningar
824
Senast: ecssory
·
Hästvård vad gör man lixom... min hästs päls är avskavd ner till huden... först trodde jag att det var schabraket, men det är inte så långt ner...
2
Svar
37
· Visningar
3 179
Senast: Messy
·
B
Hästvård Nu har han gått upp och ner hur mycket som hälst sen i november när man släpper honom på volten ser man revbenen jätte tydligt :crazy...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 500
Senast: Naggur
·
B
Foder & Strö jag sitter och knåpar på ett arbete och har gjort en hel del, inte skrivit allt klart, men det känns som att något fattas.. detta har...
Svar
14
· Visningar
1 374
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Termometern visade -32,8 på morgonen ,men släppte ut som vanligt ( 4.30) .Var till stallet vid halv 9 och gav mer hö. Men tog in halv 1...
Svar
7
· Visningar
755
Senast: ponnylollo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka