Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur länge ska en häst stå i separat hage när den är avmaskad? Kommer hem en ny häst som måste avmaskas med ivomec för den har stått med...
Svar
7
· Visningar
1 559
Senast: Madick
·
C
Foder & Strö Hur många ger vetekli här? Hur ger ni det? Vi gav det i betforen förr, (till mina förra hästar). La en viss mängd över den satta...
2
Svar
23
· Visningar
2 891
Senast: smessis
·
L
Foder & Strö Tänkte höra hur länge ensilage kan hålla sig fräsch!? Om man inte öppnar hela balen!?
Svar
3
· Visningar
838
Senast: MadickenII
·
Foder & Strö Har ett dräktigt sto och funderar på hur jag ska göra. Idag får hon fri tillgång på hösilage ~15kg men som troligtvis har usla värden...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: Kirre
·
T
Hästvård Nu har jag bestämt mig för att kastrera min 8-åriga varmblodsridtravare. Tycker det är onödigt att han behöver stressa upp sig över ston...
Svar
12
· Visningar
1 113
Senast: Dexdemonia
·
M
Hästvård Min häst har hostat lite det sista. Började för ett par veckor sedan med nån torr hostning ibland, inte varje dag. Nu har jag varit...
Svar
7
· Visningar
850
Senast: bestatjejen
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av magsår på häst? Vad har ni fått för hjälp? Vad var sjudomsbilden som gjorde att veterinär/du/ni...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
12 999
Senast: kickikompis
·
Foder & Strö Hur är det nu då? Tappar höet i mj och protein när det lagras under vintern? Har själv lärt mig att det inte gör det, utan att det i...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Tora
·
Hästvård Jag har inte mycket erfarenhet av "täcke-hästar". Mina hästar har alltid kunnat gå utan. Men mitt nya halvblod "visste inte" hur man...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: ponytails
·
Foder & Strö Hästen med hovskadan (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=726739) har nu kommit ut i hagen igen. Igår 5/2, exakt en månad efter...
Svar
8
· Visningar
1 171
Senast: åke
·
Hästvård Mina pållar kom hem till sitt ordinare stall för snart två veckor sedan. Med detta följde då ett foderbyte, från hö till hösilage, samt...
Svar
11
· Visningar
2 116
Senast: lakrits
·
Hästvård Jag funderar på att börja använda pappersströ till min häst. Är det mycket dyrare än t.ex. spån? Var inne på RS-produkter och såg att...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: _86a_
·
H
Foder & Strö Ska byta hö då det jag har nu inte varit helt ok i den hygieniska kvaliten (fuktig höst) och har nu hittat ett fint hö som har följande...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: kristalia
·
Hästvård Det här var en väldigt intressant artikel angående täckets vara eller icke vara.
Svar
2
· Visningar
614
Senast: susanne
·
H
Hästvård Ni som har haft hästar med hovbroskförbening, hur har det påverakt deras liv och deras användbarhet? Jag har just fått domen, i...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: Han_naH
·
Z
Hästvård tänkte höra om nån vet vad gomspalt är, varför dom får det och vad man gör åt det?tänkte köpa en ponny och den andas tungt med foder i...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: Masse
·
T
Hästvård Min kära polle har nyss fått på sig broddar på alla fyra som han har även i hagen då jag är livrädd för att han ska ramla eller få...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: Lilla Skutt
·
Hästvård Min häst har beh för kotledsinflammation m Finadyne. Fick inflammationen efter en vrickning i hagen. för 14 dagar sedan. Hon ska nu...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: fallon
·
M
Hästvård Jag har nyligen fått en ny häst, och för några dagarsen upptäckte vi att hon var jätte stissig och nästan sprang in till stallet när man...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 269
Senast: Tjalfe
·
Hästvård Min häst är sprutad i höger framknä och kotled. Han rakades på hela benet för ultraljud. Hur i hela fridens namn får man lindor och...
Svar
8
· Visningar
945

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka