Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur hittar man veterinärer i områden där man inte själv bor?? Jag har ringt distriktsveterinär men dom kan inte garantera något så...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Jag har fått vår analys på hösilaget, men jag förstår inte hur jag ska läsa den?? Vilka värden ska jag knappa in i...
Svar
4
· Visningar
843
Foder & Strö kommer flytta till nytt stall i slutet av veckan...där andvänder de sig av hösilage istället för vanligt hö.. hur ska ja gå till väga...
Svar
14
· Visningar
1 323
Senast: minternet
·
M
Hästvård Hej! Jag behöver hjälp och tips av er! Min lille minishettis har en liten skada på strålen som enligt hovslagaren är orsakad av...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Bewildered
·
M
Foder & Strö Hej! Vårat varmblod har blivit så himla pigg..:crazy: .ger han fibergi för tillfället.. Nu ska vi byta foder till ett foder som ger...
Svar
19
· Visningar
1 590
Senast: Korven
·
Hästvård Hej på er,har lite frågor angående adequanin. Min häst har inte blivit av med en hovledsinflammation på höger fram, vänster är borta och...
2
Svar
21
· Visningar
7 542
Senast: Empalie
·
Hästvård Hej!! I onsdags så hittade vi en av hästarna i stallet ståendes på tre ben i hagen med det ena bakbenet högt uppdraget under magen...
Svar
1
· Visningar
1 090
Senast: HelenaHandberg
·
S
Hästvård Äntligen ska islandshästen jag rider bli röngtad efter en tids oro av misstankar mot spatt. Han har inte haltat mer än 2 gånger. En gång...
Svar
14
· Visningar
1 321
Senast: maria_b
·
Foder & Strö Nu har jag haft min unghäst hemma i snart två månader, och blir inte klok på hur mycket mat han ska ha. Han var väldigt tunn och...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: linabergmer
·
F
Hästvård Vart anmäler man en hästägare för vanvård och vad händer när man har gjort det?? :( Räknas d som djurplågeri/vanvård eller jag vet inte...
Svar
19
· Visningar
1 402
Senast: SO Hovslagare
·
Hästvård Mitt 5-åriga sto har kännts lite stel i höger bakben så jag åkte till klinik för att kolla upp henne. Hon är fri-röntgad för 1,5 år...
Svar
3
· Visningar
1 439
Senast: Ester
·
F
Hästvård Mitt framför näsan på mig idag....stor fux biter liten fux i röven varpå liten fux sparkar tillbaka och träffar på knäet!!!!! Det måste...
2
Svar
20
· Visningar
1 986
Senast: smessis
·
C
Hästvård Jag sitter & funderar & funderar HEEELA tiden på varför Prinsen min aldrig blir bra & jag lägger verkligen ner all min energi på att han...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: cerrox
·
Q
Hästvård Någon här som flugit med hästar över tex Atlanten eller liknande och vill berätta vad man måste tänka på, foder, vatten, täcken osv...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Alexandra_W
·
C
Hästvård Vart vänder man sej?
Svar
5
· Visningar
1 043
E
Hästvård Hur upptäcker man om en häst har synfel eller hörselskada? :confused: Kan man testa det hemma eller måste man låta veterinär...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: Harvester
·
J
Hästvård Idag på dressyrträningen så gick han som en klocka men när vi kom till att jag skulle trava av honom på volten så hände nått, antar att...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: jump_
·
Hästvård Om man får syn på att en av hästarna i stallet har mask i träcken nu under vintern, är det verksamt att avmaska direkt då? ska man...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: bigganl
·
Hästvård Hörde det från hovslagaren idag och då att det är nya bestämmelser från EU. :confused: Det kom på tal då min häst är i riskzonen för...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 852
Senast: vdb
·
Hästvård Någon som vet om det finns homeopatmedicin att ge för att förebygga Korsförlamning? Min häst får KF på KF - och ingen förstår varför...
2
Svar
23
· Visningar
2 794
Senast: HelenaHandberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden