Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Hur är det med era hästar, har de börjat fälla något ännu? Min medryttarpålle har världen fällperiod. Pälsen bara rasar av. Rätt tidigt...
2
Svar
22
· Visningar
2 097
Senast: Carro88
·
M
Hästvård Hejsan... jag har en fråga hur kommer "transportsjukan" upp? hur blir den till.. har en granne (i byn en bit ifrån) som hade...
Svar
17
· Visningar
2 420
Senast: Kivina
·
Hästvård Min häst skoddes för två veckor sedan och gick efter det lite knackigt. Jag trodde det berodde på att hon var ömfotad då hon fått gå...
Svar
2
· Visningar
1 194
Senast: ridtravare
·
F
Hästvård Hej! Min häst har precis opererats för tarmvred. Vet ni eller har ni en häst som har opererats för detta? Hur lång tid tog det innan...
Svar
5
· Visningar
1 895
Senast: Abova
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp, min påll har en hovledsinflammation på höger fram. Han är också gallig ( inte bulor utan mer bubblig när man...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: super
·
N
Foder & Strö Har idag varit och tittat på en unghäst (kallblod) som jag funderar på att köpa. Jag ska dock inte ha han till trav utan westernridning...
Svar
7
· Visningar
1 014
Senast: nalle
·
K
Hästvård Hej.! Min häst har "knölar" på ryggen, Jag vet inte vad jag ska göra längre.! Har testat alla slags sadelunderlägg, rådjurskinn m.m...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Kikkilina
·
S
  • Låst
Hästvård Ska försöka sammanfatta vad som hänt min häst för att förhoppningsvis få kloka svar från alla med erfarenhet från fånghästar. Min...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
12 720
Senast: Boj
·
Hästvård Nu vill jag veta hur man ska behandla fång eller hur ni tycker att det ska behandlas. Min häst har precis fått det och det kan vara...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
17 823
Senast: cassina
·
Hästvård Står det i vet. besiktningspapprena att min häst har. Hur påverkar det hovens funktion? Går det att rätta till med rätt verkning? Tack...
2
Svar
36
· Visningar
3 728
Senast: Eragon
·
Z
Hästvård Hej, jag undrar hur mycket det krävs för att bygga upp ett avelsto på 13 år som inte varit i kondition på år och dar. Just nu har hon...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: zillax89
·
Hästvård Avmaskar ni hästarna på vintern??Med vilket medel??
Svar
5
· Visningar
744
Senast: roadkilled
·
E
Hästvård Vad innebär det att en häst/ponny är triangelmärkt? Har förstått att det har något att göra med att den är skadad.
Svar
3
· Visningar
719
A
Hästvård Pållan lyckades skaffa sig ett härligt balltramp idag när hon lekte vildhäst, trots boots på, precis lagom tills vi skulle iväg och...
Svar
3
· Visningar
8 044
Senast: amanin
·
K
Hästvård Hej, min häst har fått en knöl lite över bringan, knölen är liksom mjuk och går att röra på, någon som vet vad det kan vara? //kissan
Svar
6
· Visningar
762
Senast: Harvester
·
B
Hästvård Jag har fått höra att det skulle vara vetenskapligt bevisat att laser inte fungerar på ledinflammationer? Är det sant?
2
Svar
27
· Visningar
3 057
Foder & Strö Tänkte koka linfrögröt till min häst som fick grovtarmsförstoppning igår natt och ge honom i förebyggande syfte. Hur många dl linfrön...
Svar
3
· Visningar
5 123
Senast: Ylva86
·
S
Hästvård Hm idag hostade hästen ganska mycket, har bara hostat nån gång sådär, men idag va det ganska mycket. Undrar om det kan vara spånet, för...
Svar
1
· Visningar
567
Senast: Immer
·
S
Foder & Strö Vet någon var man kan köpa linfrö i större mängd, dvs på säck? Ganska oekonomiskt att gå och köpa små förpackningar på...
Svar
17
· Visningar
2 276
Senast: My64
·
Hästvård Som jag skrivit om tidigar har min häst haft problem med sin rygg sedan en lång tid tillbaka. De sista veckorna har han protesterat...
Svar
7
· Visningar
2 916
Senast: MiaMaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp