Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Usch. Hopptränade min ponny igår, det gick inte alls bra och vi fick avbryta. Hon stannade hela tiden, något som hon aldrig gör...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Jardina
·
S
Hästvård Min häst har fått små knölar på buken. Jag tror att det är foderknölar?? Vi har för några veckor sedan bytt hö till ett annat (De går...
Svar
1
· Visningar
1 160
Senast: sunnyday
·
Hästvård Vår fjording fäller sjukt mycket päls nu och har gjort det flera veckor. Hennes vinterpäls är nästan borta precis över frambenen...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Vita_N_6520
·
A
Foder & Strö Finns det något tillskott, och var får man tag på det isåfall, som gör att hästarna blir "lugnare i huvudet"?
2
Svar
33
· Visningar
2 979
Senast: FUNNY
·
Hästvård En av mina vänner har fått erbjudande om att låna en häst som har gått med åsnor tidigare hos sin ägare. Min vän är medveten om...
Svar
9
· Visningar
5 858
Senast: Madick
·
Foder & Strö innehåller kvarnbys lucernpellets någon magnesium? När ni blöter upp den, hur mycket vatten har ni till hur mycket pellets? Hur länge...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: cactuspower
·
T
Hästvård Hur ser man att en häst fryser? Hur ser man att en häst är för varm (annat än att den svettas)? Kanske en dum fråga, men jag började...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: Tosa
·
  • Låst
Foder & Strö hejsa Hvilken foder bruger i til jeres hästar?? Og hvilken disciplin rider i?? Er lidt nysgerrig om hvilken foder produkter der er...
Svar
4
· Visningar
620
Senast: Boj
·
Foder & Strö Ja märks det att jag är nojjig över min hästs hull redan? :angel: Haha :p Jag går och och tänker på sommaren redan, hur mitt...
Svar
10
· Visningar
824
L
Foder & Strö Hej! Läste en troligtvis nyutkommen bok från Australien hette något med narurlig hästhantering.. Där stod det att algmjöl var ett...
Svar
2
· Visningar
1 472
Senast: Love_energy
·
Foder & Strö Hmm visste inte riktigt vad jag skulle ha för titel. Fått en foderhäst nyligen, med ganska mycket fullblod i sig han är lite tunn och...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: Megs
·
G
Hästvård Idag när jag borstade min häst så vart hon plötsligt helgalen och jag fattade inte varför hon ville att jag skulle klia henne på halsen...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 229
Senast: AnnaKarinA
·
K
Hästvård Tänkte höra om det är någon här som har erfarenhet av det? Jag har en skimmel som nu har börja få knölar under svansen, mäst runt...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 058
Senast: åke
·
Foder & Strö Är det någon mer som skall gå på mässan om foder och foderrelaterade sjukdomar på Plönninge 10/2? Bla skall Christina Planck och...
Svar
5
· Visningar
946
Foder & Strö Ja, hur länge håller hel havre sig i ett svalt, torrt, ganska tillstängt utrymme innan den blir dåligt?
Svar
3
· Visningar
982
Senast: AKB
·
Hästvård Vill veta allt ni vet om Melagnom på häst. Hur det ser ut, behandling osv. Skriv gärna med länkar till bra sidor. Mvh Natalie
Svar
5
· Visningar
964
Senast: hillevie
·
Hästvård Mitt 9-åriga nordissto har ett överben precis under ett av framknäna, det är ganska så litet, lite mindre än en halv pingisboll...
2
Svar
38
· Visningar
3 252
Senast: Grålly
·
F
Hästvård Förut en dag när jag hade vart ut och ridit med min häst,och vi hade ridit klart och det hade gått några timmar så var det torkat svett...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: teess_aan
·
J
Hästvård Hej,finns det lag eller rekomedation om att hästen måsste undersökas/"besiktigas" av veterinär 1 eller flera ggr om året?? Min häst som...
Svar
7
· Visningar
824
Senast: Nafayette
·
P
Foder & Strö Kan ngn ge förslag hur mkt betfor resp olja ska man ge för att hålla magen i trim. Till ett halvblod 10 år i full kondition. Vilken olja...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka