Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Min kompis häst har/haft både kotled och hovledsinflammation. Veterinären sa någon gång att "antingen ger vi honom en till behandling...
Svar
5
· Visningar
1 501
Senast: Carro88
·
C
Foder & Strö Har letat och letat men inte lyckats hitta något rdi (rekommenderat dagligt intag) för hästar vad gäller magnesium. Hoppas och tror att...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Cin
·
M
Hästvård Jag har en treåring som precis börjat med den första tandfällningen. Tycker idag att hon hade stora problem att tugga sitt krafftfoder...
Svar
5
· Visningar
1 518
Senast: Raider
·
Foder & Strö När det är sånna där vita pricka i ensilaget, kan man ge hästen det ändå? Jag brukar alltid slänga bort det, eftersom jag inte tycker...
Svar
5
· Visningar
876
Hästvård raka hästen på halsen/bringan,är det för sent/tidigt? hur blir sommarpälsen som kommer växa ut då?
Svar
2
· Visningar
626
Senast: orion_x
·
Foder & Strö Skulle ha skickat iväg mamsen den här helgen, så jag drog ner fodret. Från 2 kg havre, 2.5 kg kornkross, 2 krafftskopor blöt betfor, 1...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: kisse
·
Hästvård Jag har funderat på att ge mitt fblsto nån sorts hormonstinnande medel pga av att hon brunstar minst var 14:e dag och det tar väldans...
2
Svar
29
· Visningar
5 192
B
Hästvård Min häst får (enligt uträknad foderstat) för mycket protein, något som inte kan hjälpas då hon får det oavsett om jag tar bort/byter...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Lickety
·
T
Hästvård Har kommit i kontakt med några homeopater i stallet. Det är mycket snälla och trevliga personer som är stora djurvänner. Själv har jag...
2
Svar
35
· Visningar
4 281
C
Hästvård fick em en äldre dam 19 år för en månad sedan. Tänker inte gå in på hur hon hamnade hos mej men hon kom hit i syfte som...
Svar
18
· Visningar
1 694
Foder & Strö Är det någon som har innehållsförteckningen på Show Horse Proffs, Show Horse Aktiv, Vimin Complete, ADE+Selen? Jag menar inte...
2
Svar
21
· Visningar
2 231
Senast: 95johsv
·
F
Hästvård Min ponny började hosta inatt. Han verkar lite lite hängigare än vanligt, men inte särskillt mycket. Vad gör man med en förkyld häst...
Svar
8
· Visningar
2 608
Senast: Wilden
·
S
Hästvård Mitt sto började för ett par veckor sedan att vara kladdig på bakbenen, nästan som om hon gjort på sig. Men hennes avföring ser fin ut...
Svar
16
· Visningar
1 271
Senast: Bewildered
·
Foder & Strö Vad för foder är egentligen bäst för att få upp hullet på hästen? Vår fjording som är gammal och smal får: *Ensilage - nästan fri...
Svar
9
· Visningar
1 692
Senast: Egonson
·
E
Hästvård Om hästen har vilat i 1,5 vecka (gått i hagen hela dagarna, fått några promenader) hur sätter man igång på bästa sätt, hur mycket/länge...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Hej allihopa Första gången jag startar en tråd :) Jag har en 17-årig arabkille som är lite mullig, han är promenadhäst som ska...
Svar
17
· Visningar
1 364
Senast: Pacific
·
Hästvård Hejasn. Min pojke har i år fått ovanligt mycket bogskav tycker jag. Jg försöker ändå med en massa glansspray, för att minska...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Armani__
·
Hästvård Helklippt hals, bog, bringa, mage och flank detta kallas väl spårklippning el. filtklippning. Jag blir lite fundersam hur tjockt täcke...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: skuggi
·
Hästvård Min kompis har en häst, o när man rider så låter det ett "knarrande" ljud emellanåt från munnen, vi antar att han gnisslar tänder. Men...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Tuvalisan
·
V
Hästvård Heisann! Jeg har en 6 år gammel islandsvallak, lite brukt men som allikavel ved bøying var temmelig halt på framkodene ved bøying, og...
Svar
6
· Visningar
1 016
Senast: vivianhegre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross