Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Hej.. Jag har en häst som jag haft i 1½ år och aldrig raspat tänderna på "när jag haft honom han är 11"... :crazy: Men så fick jag höra...
Svar
17
· Visningar
1 762
Senast: hillevie
·
A
  • Låst
Hästvård Vad ger ni era hästar för foder? Hur hårt arbetar era hästar? Vad äter de för kraftoder respektive grovfoder?
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Boj
·
T
Foder & Strö Jag läste att man bör ge dräktiga ston extra tillskott av selen och vitamin e. Gäller det även om de har en korrekt foderstat som fyller...
Svar
8
· Visningar
1 925
Senast: Antiqua
·
J
Hästvård Hjälp mej! Hästens blodprov visar för hög volym av röda blodkroppar samt för lite av dom andra värderna. VArför? VAd beror detta på...
Svar
3
· Visningar
1 341
Senast: ponytails
·
P
Hästvård Min häst har fått ögoninflammation och får ögondroppar och salva. Veterinären var där i måndags. Jag har aldrig sett en häst med detta...
Svar
16
· Visningar
1 746
Senast: Phorsytia
·
B
Hästvård Hej! Några vänner till mig har 4 föl födda mellan Maj och Juli 2006 Var där en kväll och såg att dom fick väldigt mycket kraftfoder...
Svar
9
· Visningar
1 222
Hästvård Oh suck! Köper äntligen nåt som verkar vara vettigt och kan hjälpa henne mot sandkoliken, men då äter INTE hästen det! Nu får ni allt...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Min hästs foderstat ser idag ut såhär: Morgon: 1,5kg REHAB, 1kg lusern och 3kg hö. Lunch: 1,5kg REHAB 1kg lusern och 4kg hö...
Svar
6
· Visningar
989
L
Hästvård När jag får min foderhäst skall vi ta av skorna på honom (han har varit skodd i 4 månader). Jag skulle vilja ha alla era tips om hur man...
2
Svar
39
· Visningar
2 779
Senast: Boj
·
M
Hästvård Min new forest valack, 18 år, har fått gå på lösdrift denna vintern med fri tillgång på hösilage. Lite kraftfoder ges efter ridning. Det...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: moonlightjoy
·
Foder & Strö Jag undrar om ni har någon förklaring till mina hästars beteende de brukar nämligen gräva i marken och sedan slicka där! Nu är jag...
Svar
6
· Visningar
1 259
Senast: Diestro
·
C
Hästvård Har en häst (sto) som varit lite konstig senaste veckan. Mån o ons förra veckan ville hon inte gå upp, utan låg kvar i boxen o var inte...
Svar
2
· Visningar
1 877
Senast: Carrielaine
·
Hästvård Lite orolig för sköthästen... 24 årigt valack, svenskt halvblod, och ridskolehäst. Går bara på nybörjarpassen pga åldern och hoppar...
Svar
5
· Visningar
755
P
Foder & Strö Jag har funderat lite angående om vilken skillnad det är prismässigt att köpa färdigfoder eller ge havre, lucern, mineraler, vitaminer...
Svar
9
· Visningar
953
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Nu har stallägaren lagt ut en bal hösilage i varje hage, vad jag antar som ersättning till lunchhöet som tidigare var 1kg/häst, så nu...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Ylva86
·
F
Hästvård Någon som har fått sin häst masserad. Har det blivit bättre,eller fortfarande samma som förut(om den vart spänd,haft ont eller liknande)?
Svar
3
· Visningar
705
Senast: Molekyl
·
Foder & Strö Tyvärr har höet blivit ganska dåligt i det stallet där jag har min häst, och jag tror tyvärr att inget kommer göras åt det. Därför...
Svar
4
· Visningar
995
Foder & Strö gurkmeja anses ju vara inflammtionshämmande. finns det några studier som verifierar det? söker man på nätet så är det mycket...
Svar
19
· Visningar
10 885
K
Hästvård Tre hästar som går ute året om och har ligghall + vinterhage och på sommaren en sommarhage. Två hästar är förtidspensionerade och en...
Svar
5
· Visningar
774
Senast: Klackskor
·
D
Hästvård Jag har ett fyraårigt dräktigt islandssto som jag köpte i november (imp fr island) och igår upptäckte jag att hon har fått eksem under...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: Jack Sparrow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka