Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Om man åker på ett frivilligt besök till kliniken för att först o främst gå på återkoll av tidigare problem och sen då oxå passar på att...
Svar
3
· Visningar
595
Senast: Boj
·
M
Hästvård Hur rycker man igentligen manen så att den inte ställer sig upp och samtidigt är kort och "innåtvänd" liksom böjd i topparna?
Svar
5
· Visningar
974
Senast: Marbe507
·
J
Hästvård Jag är så otroooligt nervös idag eftersom jag ska till kliniken med min häst på hältutredning. Sedan tre veckor tillbaka har hon varit...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: Emmah.S
·
A
Hästvård kan man förebygga svaga bakhasar? typ träna upp dom så att dom ska hålla. för en häst som gärna står med bakbenen lite mer under sig...
Svar
6
· Visningar
1 400
Senast: Annelie_2005
·
J
Foder & Strö Hej! Jag undrar, vad ger ni för foder till era kallblod? (Både er som tränar trav och er som bara har hästen som ridhäst). Jag skall...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: Ida_79
·
Hästvård Min lille pojk har skadat sig i hagen :( Såg aldrig skadan själv för mamma körde honom till djursjukhuset direkt medan jag var på...
Svar
8
· Visningar
6 369
T
Hästvård Jag ska försöka fatta mig kort. För en månad sedan fick min häst kolik. Stallägaren sa då att det kunde bero på många olika saker, t...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 393
Senast: Snuffsan
·
C
Hästvård Jag vill inte peka på någon speciell, men ibland när jag läser trådar härinne så blir jag mörkrädd. Frågor som är så fundamentala för...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 290
Senast: Druvan
·
Foder & Strö Jag har ett hö med lågt proteinvärde och högt kalcium värde. Vad jag kan läsa mig till så skulle vetegorddar passa som hand i hanske...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård Två hårda knölar på varsin sida av halsen, känns som ben ungefär! Blev helt förskräckt när jag borstade hästen idag, vad kan det vara...
Svar
8
· Visningar
5 133
Senast: oki
·
Foder & Strö Ni som ger era hästar fodret marstrall havrefri, fodrar ni med havre oxå. Min häst rids inte för tillfället och vill inte ge hene havre...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: skogersson
·
C
Hästvård En häst som får proteinpipplor av korn o nu för tillfället äter fibergi bas som innehåller korn hur kan det fungera? Fibergibas är det...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Catthhh
·
Hästvård Elephantiatis.. kan hästar också få det? Fy vad läskigt!
Svar
14
· Visningar
3 132
Senast: Sandran
·
Hästvård Har en häst som fått kolik för andra gången under denna varma vinter pga att hon äter sand/grus i hagen. Har hört att man kan ge dem...
2
Svar
25
· Visningar
5 714
Senast: rocki
·
K
Hästvård Hejhej! Första dagen här! :p Skriver nu min första diskussion här på buke! :D Idag disskuterade jag och min vännina om hur man...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: Kanonpris
·
Q
Hästvård Jag ska träna ikväll 20:30, och 20:00 får Calle kvällsmat. Ger jag honom ingen mat innan tränar han på tom mage, coh får kvällsmaten...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Reagerade idag när jag mockade på att de hästar som jag börjat vänja in på nytt hösilage (som jag ännu ej fått analyssvaret på) samtliga...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: gylle
·
S
Foder & Strö Vilka prisvariationer bör man räkna med om man vill ha hösilage i småbalar 25-70kg av god kvalitet. Hittills har jag sett allt från...
Svar
11
· Visningar
6 396
Senast: traff
·
K
Hästvård Hur tar man täckprov och vart skickar man det?
Svar
7
· Visningar
2 005
Senast: ang
·
Foder & Strö Någon som köper fodermorötter säckvis? Vart får man tag på det och hur mkt kostar en säck för er? Vill gärna ha morötter som en del...
Svar
12
· Visningar
5 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka