Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård har varit in till atg kliniken här i romme med lillhingsten som inte vill släppa ner sin ena kula...:devil: jag vill vill VILL...
Svar
11
· Visningar
1 473
Senast: pimy
·
Hästvård Vi har två -06:or som kom hit första veckan i december, den ena hade blivit avmaskad med ivermektinpreparat innan och den andra maskades...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: Madick
·
P
Hästvård Skulle vilja fråga om ni vet om någon häst som haft problem eller skador på hovleden/hovbenet? Hur har de yttrat sig? åtgärd...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: Häst 2004
·
K
Foder & Strö I stallet där jag har min häst har vi hösilage från 3 olika skördar och olika bönder (svårt at få tag på där av anlednigen!). Om man ska...
Svar
3
· Visningar
645
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård Tänkte inte skriva så mycket här om detta för att man kanske får höra en massa skräckhistorier som gör en ändå mer nervös, men jag tar...
2
Svar
25
· Visningar
2 155
Senast: Skuggabaldur
·
Hästvård Hur stor är chansen att hästen blir bättre (dvs får mindre/slutar ha ont) efter operationen? Vad kostar en operation? Täcker...
2
Svar
32
· Visningar
18 326
Senast: Soffan74
·
T
Foder & Strö Jag ska nu byta till Hippo Basic färdig blandat kraftfoder. Ska eller bör man blöta det? Eller är det bara å ge det som det är?:confused:
Svar
7
· Visningar
820
Senast: Linda.B
·
C
Hästvård finns det någon som fått gett sin häst lugnade vid transport. Det ska finnas något receptfritt på apoteket? Någon som vet...
2
Svar
34
· Visningar
8 221
N
Hästvård Man ska ju avmaska unghästar i februari men jag har 2st 4åriga shettisar och en 2årig kallblodshingst, ska jag avmaska alla 3 eller bara...
Svar
5
· Visningar
1 082
Senast: Casey
·
M
Hästvård Hade en Equiterapeut ute hos hästen igår efter att han inte fungerat så bra i ridning. Vill inte bära sig bak, bara skjuta på. Han är...
Svar
8
· Visningar
1 356
Senast: SO Hovslagare
·
Hästvård Hur många av er som har diarrehästar eller hästar med "bajsvatten" har gjort en magutredning på er häst och vad kom man fram till...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Abova
·
P
Hästvård Min gamle häst har börjat tappa av både ryggmuskler och musklerna vid manken. Detta helt enkelt pga att han rör sej för lite. För lite...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: asynja
·
N
Foder & Strö Hej! Är ny på att läsa Analysresultat och behöver lite hjälp. Det står " per kilo foder" och "per kilo torrsubstans". Vilket skall jag...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: milly
·
T
Hästvård Hej. Jag delar stall med en kompis. Allt funkar mycket bra. Vi är båda "gamla" hästtjejer som har skaffat oss häst lite upp i åren (ca...
2
Svar
26
· Visningar
1 666
Hästvård SE HIT!!!! 1. Hur hög titer hade er häst. 2. Behandlade ni? Med vad? Hur många dagar? 3. Hur lång tid tog det innan hästen var...
Svar
11
· Visningar
1 282
Senast: Shudde
·
W
Hästvård Foderponnyn har varit väldigt orolig med huvudet dom senaste åren, vilket jag antar kan vara headshaking syndrome. Vissa gånger är det...
Svar
8
· Visningar
2 756
Hästvård Hej! Efter att min häst har varit borta i 2 år ska jag äntligen få hem honom. nu börjar en ny period i vårat hästliv då han har hunnit...
Svar
4
· Visningar
789
Hästvård Hejsan! Jag har funderat över en sak. En häst i stallet håller alltid sin svans åt vänster sida när han rids. Vet inte hur han har...
Svar
6
· Visningar
1 637
Senast: Armani__
·
Hästvård hejsan alla här på buke. har en häst hemma som jag köpte för ungefär ett halvår sedan. vi har sedan dess kämpat med både...
2
Svar
20
· Visningar
1 788
Senast: moonlightjoy
·
T
Foder & Strö Har roat mig lite vad jag får för pengarna när jag köper B-vitaminpreparat. Shyfeeder är ju väldigt popuärt men det verkar som du får...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: San Q
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden