Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Några tips på hur man själv kan massera sin häst. Gärna bilder och bra beskrivningar. Vill gärna ha många tips till hals och bog!
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Jag skulle vilja höra lite åsikter om hurvida vi ska täcka på våra hästar. Jag har själv min häst på lösdrift = vinterpäls, så för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 796
Foder & Strö Jag kan inte få min häst att dricka nästan nått vatten alls, det rör sig inte om många liter hon får i sig/dygn:crazy: Hon är 5 år...
Svar
17
· Visningar
1 309
Senast: veronican
·
N
Hästvård ja, jag undrar om hästar kanske (precis som människor) kan få ont i ländryggen vid ägglossning? mitt sto hade under ca 3dgr lite ont...
Svar
7
· Visningar
3 215
Senast: neferra
·
F
Hästvård Har ett russ hemma. Hon har haft fång ett par gånger, senast i somras. Hon har varit halt nu ganska länge, men kanske är hon bara stel...
Svar
11
· Visningar
1 148
Senast: hillevie
·
A
Foder & Strö Jaha, så har det då hänt som jag har fruktat ända sedan denna förbannade fukt-vinter började! Höet är slut! :eek: Min bonde har tyvärr...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: roadkilled
·
F
Hästvård Vad gör man åt en häst med mugg? Vad kan man själv göra? Min häst har det och det är mjukt (och en kunnig person sa att det inte gjorde...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: froggy
·
Hästvård Har varit o kollat på ett fullblod som är 10 år som har varit galoppör i hela sitt liv. En jättefin häst med jättefint steg. O han har...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: remmis
·
Hästvård Har funnit två par gamla vulkanskydd. Vilken funktion har de, några nackdelar?
Svar
4
· Visningar
884
Senast: cutty
·
J
Hästvård Hej , har ett 5 årigt arab/new forest sto. Hon får hö och pellets,har fri tillgång till saltsten.Rids ca 4-5 ggr i veckan.Behöver hon...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: JK+T
·
M
Hästvård Ni får dumförklara mig men jag fattar eg inte vad det är för "knölar" som hästar får på insidan av benen???? alltså som "stenar" som...
Svar
8
· Visningar
1 743
Senast: Morningstar
·
Hästvård En konstig fråga, kan det tyckas. Men jag undrar alltså om ni ringer vet så fot hästen har ett svullet ben, småsår eller om det behöver...
2
Svar
35
· Visningar
3 167
Senast: Amk
·
Hästvård Jag kan med jämna mellanrum få isbergssallad. Min häst tycker det är jättegott men alla andra hästar i stallet ratar det. Det kan väl...
Svar
4
· Visningar
3 748
Senast: Ciazon
·
T
Hästvård Finns det ngn här som har erfarenheter av att ha opererat för det?,,försvann problemen?..
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: Messy
·
Foder & Strö Åhå, att man alltid skall oroa sig över vad krakarna får i sig ... jag har ett hö med en protein/energikvot på något över 6, vilket kan...
Svar
16
· Visningar
1 194
Senast: Mitten
·
P
Hästvård Jag har ridit min medyttarhäst i några månader nu och har märkt att han hostar i början några gånger när man rider honom. Ungefär 3...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: Irish cob
·
G
Hästvård Under gårdagens lektions så noterade min tränare att min häst ofta lipar. Först trodde han att de kunde vara för att hon hade lagt över...
Svar
8
· Visningar
1 473
Senast: GinTonic
·
Foder & Strö Stallets ägare har äntligen bytt ut det dåliga dammiga höet och köpt in höensilage. Nu har det ingen analys och jag vet inte hur jag ska...
Svar
8
· Visningar
887
Hästvård Måste avmaska en liten Mini-Shettis tjej som jag har på foder. Hon har tappat massor av hull och ser ganska vissen ut... (Har försökt...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 739
Senast: Mynta2
·
Hästvård Min häst är lite varmare på en fläck på ryggen, men visar inga som helst tecken på smärta, varken där eller nån annanstans. Det märks...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: Youmeoh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka