Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och vilka inlägg menar du då?? Nej jag tycker inte att man skall svälta hästar, Gör du??
Jag har själv varit med och sett hur det kan sluta då man ger en häst för mycket soja. Man skall vara varsam med det. Så enkelt är det. Varesig man kan näringslära eller inte. Många vill ju ha "Belgien blue" men det straffar sig i slutänden. Men du kanske inte föder upp så mycket hästar och har kanske lite erfarenhet av unghästar.
Snälla, läs ordentligt är du snäll. Jag skrev:Vilka gamla inlägg?? Alla hästar skall vara i lagom hull. Unga som gamla. Bara så du vet.
som svar påMadick skrev:Jag pratar inte om inlägg här, utan gamla åsikter om broilerhästar (du skriver själv Belgian Blue vilket återigen pekar på att det är samma åsikter)
Vilket jag tycker är ett jäkla påhopp. Jag har både fött upp hästar, och har mycket erfarenhet av både unghästar och utfodring, annars skulle jag inte ge mig in i såna här diskussioner.åke skrev:Många vill ju ha "Belgien blue" men det straffar sig i slutänden. Men du kanske inte föder upp så mycket hästar och har kanske lite erfarenhet av unghästar.
Rödsla är väl kanske fel. Men man skall vara varsam med att fodra hästar med det. Det är ju inte så kul att ha en unghäst med protein allergi tex. Ett bra hö av mycket god kvalite och normal fodring av kraftfoder skall räcka gott åt en bra unghäst.