Täcke eller inte täcke? Det är frågan...

Sv: Täcke eller inte täcke? Det är frågan...

Men dina problem med tider behöver väl inte gå ut över hästen? Sen tror jag inte hästen dör av att ha en sadel på om den är blöt om ryggen....:angel:

till skillnad från vissa andra så har jag ett jobba att sköta så jag måste passa vissa tider :smirk:

Nej, jag tror mina hästar skulle tycka det var toppen att bli utsläpade vid kvällsmatstid och blir ridna då :smirk: att vi förmodigen kommer efter hand bli utan stallplats kan jag ju strunta, då de stallägare jag känner inte vill hafolk i stallet vid midnatt, iofs kan de väl gå i en hage någonstan det räcker väl och är ju helt naturligt.

Dör gör de säkert inte, men massa våt päls är väldigt svår att borsta och hålla rent, jag vill inte ha skav på mina hästar, men va fan.. det kanske jag ska strunta i det dör de ju inte av heller :smirk:

Allt för att de SKA vara utan detta vedervärdiga tortyrredskap som ett täcke är :angel:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Täcke eller inte täcke? Det är frågan...

Hej! Lite sent svar men =)

Nej men det jag menar och syftar på är människor som har täcke på sina hästar dygnet runt. Visst lägg på ett täcke om det är nederbörd, men det jag syftar på är täcke (oftast innetäcke och vintertäcke) 24 timmar/dygn. Tycker det är knasigt bara.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 176
Senast: Skye
·
Utrustning Det här är egentligen inget jättebekymmer men det stör mig att jag inte får ordning på det... :) Har en ganska rund häst som vissa...
Svar
3
· Visningar
1 055
Senast: Verdandi
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 132

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka