Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ja just det skall det blötas innan fodring ller ges det torrt?? Står absolut ingenstans varken påd eras hemsida eller på säcken :mad...
Svar
15
· Visningar
1 357
Senast: Tora
·
Hästvård Min häst har massa äsckelklegg på snoppen. Hur får man bort det?? Gäller det att passa på när han har den ute och dinglar men det är ju...
Svar
5
· Visningar
1 313
Senast: charmant
·
K
Foder & Strö Fick min analys igår! Oj Oj tänkte jag när jag såg den. Energi 5.2 mj/kg foder, smb protein 12 g/kg foder. Alltså en kvot under 3. Vad...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Soffan74
·
I
Foder & Strö Hej! just nu har min häst har väldigt ont i pälsen... hon tycker inte om att bli borstad och inte heller få på sig täcken. jag tror att...
Svar
14
· Visningar
1 511
Senast: Mia_R
·
C
Hästvård Vad jag har förstått så är dessa tre ord slinger, wobbler och ataxi samma sak.....eller? Jag har massa frågor och funderingar kring...
Svar
3
· Visningar
3 599
Senast: cerrox
·
J
Hästvård Hej! Jag har en valack född 2001 som har problem med sin bakdel. Han trillar ibland omkull och tappar ofta bakdelen. Snubblar jämt på...
Svar
16
· Visningar
1 355
Senast: Damp_
·
Hästvård Nu ikväll kom det en norsk in i butiken och fågade ifall vi hade något som han kunde blistra sin häst med:eek: För mig så betyder...
Svar
10
· Visningar
3 368
Senast: Favina
·
Foder & Strö Brukar ni kolla bäst före datum när ni köper foder? Jag har sett till och ha lite koll tidigare, när jag köpt mycket ifrån...
Svar
5
· Visningar
1 902
·
B
Hästvård jag känner att jag inte kan någonting om foder! Ingen som vet någon bra länk med RIKTIG info om foder, vad hästen ska få i sig, mått och...
Svar
2
· Visningar
684
·
B
Hästvård För och nackdelar med hösilage? /Bananen26
Svar
1
· Visningar
553
Senast: hillevie
·
S
Hästvård Jag läste en artikel på engelska om hästars beteende. De tog bl a upp "headshaking" Är det någon som vet vad det är? :confused:
2 3
Svar
46
· Visningar
9 099
Senast: cikoria
·
M
Hästvård Jag är väldigt orolig och just nu funkar ingenting med min Sunny. :confused: Igår när jag åkte ut till stallet och tog in henne märkte...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: miniliten
·
C
Hästvård Jag hade en veterinär här som tittade på min ponnys vita prickar i öronen. Veterinären sa att det var ett virus som man inte kunde göra...
Svar
4
· Visningar
712
Senast: ponnylollo
·
Hästvård Min häst har ganska kort hals. Vilken längd på manen är bäst om man vill få halsen att se längre ut?
Svar
2
· Visningar
686
Senast: Rie
·
Hästvård Var ute och red på unghästen idag och på något vis har hon lyckas att trampa sig med brodden på has spetsen!? Det var ganska djupt men...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Charlottee
·
Hästvård Ska köpa en kallblodstravare och undrar om ni skulle bett få hästen röntgad i benen, fastän den går igenom böjprov o vet.besik. och...
Svar
8
· Visningar
803
Senast: Immer
·
Foder & Strö Nu är det så att jag inte förstår vad som står på dessa säckar. Så skulle någon snäll männinska kunna översätta=/? Det finns ju flera...
Svar
6
· Visningar
2 163
Senast: MaRomer
·
C
Hästvård Min häst har åxå kletig gegga runt snoppen som luktar illa, och nu har han blivit svullen runt om i självaste "fodralet", nu hör det...
Svar
8
· Visningar
1 805
Senast: Centaur
·
Hästvård Är det någon som varit med om detta? Gallan sitter på insidan av vänster bakben. Är inte varmare än det andra benet, går inte ner när...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Lejonelle
·
G
Hästvård Mina grannar har en ardenner valack på 4 år. De har haft honom sedan i somras (då 3 år) och sedan dess har inte hovarna knappt vuxit...
2
Svar
25
· Visningar
2 161
Senast: Geisli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka