Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Min lilla tös har lyckats skrapa bort en 10 cm lång och kanske 1 cm bred bit av håret på bakbenet (ovanför kotan och uppåt, fram på...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: BeastieBabe
·
E
Hästvård Nu är min häst inlagd igen för vidare utredning. Ni som inte vet vad han har för symtomer och hur det gångna förloppet har varit kan...
Svar
10
· Visningar
1 202
Senast: Nethril
·
J
Foder & Strö Jag har börjat planera lite vad jag ska odla i min örtagård nu till våren och då tänkte jag att hästen kanske skulle få en egen hörna...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: hillevie
·
L
Hästvård VAd på ett ungefär kan det kosta per häst att vaccinera mot botulism?
Svar
15
· Visningar
1 164
Senast: remmis
·
T
Hästvård Hur tycker ni att man skall sätta igång en häst som varit halt i 3-4 veckor? :bow: :cool:
Svar
4
· Visningar
888
Senast: hillevie
·
Hästvård Jag skulle behöva lite hjälp... Jag har haft Apollo i 3 månader nu och har skott honom två gånger, nästa gång blir på torsdag...
2
Svar
39
· Visningar
2 105
Senast: Tebazz
·
N
Hästvård Torv, spån eller halm? Halm är ingen bra ide´eftersom hon äter upp den. Stod tidigare på spån och hade inga problem med vår fjordings...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: Huntress
·
T
Hästvård Jag ringer och ringer till många vetrinäre men får man nån som lyfter på luren? nej! och jag ringer på dom tiderna när dom säger att dom...
Svar
12
· Visningar
1 014
Senast: EQL
·
H
Hästvård Undrar bara om man ska göra en vet.besiktning när man ska få hem en häst på foder? Isf, vem betalar den? Ägaren eller fodervärden?
Svar
4
· Visningar
776
Foder & Strö Någon som har dom? (tänker främst på MJ, smbrp och ev. TS)
Svar
6
· Visningar
961
Senast: milly
·
Hästvård Blir inte klok på den mörka märren och hennes bakben. Hon sätter ner bakhovarna "på linje" inunder magen med tårna inåt (belastar...
Svar
8
· Visningar
1 722
Senast: Lillemim
·
R
Foder & Strö Hej ! går det bra att ge endast ensilage som grov foder eller behöver man blanda det med tex.. hö?:confused: hur är det med riskern för...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: mag
·
P
Foder & Strö Hur kan man hålla hög högiva när hästen enligt analysen och uträkning inte bör har mer än 8 kg hö? Han äter inte halm och är idag i bra...
Svar
10
· Visningar
2 358
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Behöver ha tag i, helst komplett, flytande GARANTERAT MELASSFRI B-vitamin. Nån som vet nåt märke. Hippos fodderjäst går inte, Emins...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 619
Senast: 95johsv
·
M
Hästvård Jag behöver hjälp att tyda provsvaret från endoskopin. Hon har hostat lite, så vi var hos vet förra veckan och dom tog lite prover från...
Svar
2
· Visningar
1 259
Senast: maximilia
·
P
Hästvård Hej alla. Har för 7 v. sen köpt en häst importerad fr danmark. Han har bytt mellan 3 olika miljöer på c.a 4 v m vårt stall inkluderat...
Svar
10
· Visningar
1 476
Senast: Emmah.S
·
H
Hästvård hur gör ni? när ni rider ut och kör ett lite hårdare pass, Inte bara skritt utan håller igång, har ni ländtäcke på då? såhär års? det...
Svar
16
· Visningar
1 265
Senast: Emmah.S
·
Hästvård Vad gör ni om eran häst är snorig?
Svar
8
· Visningar
2 377
Senast: Fibusen
·
Hästvård Läste en tråd om frusen häst. det är ett stort ämne det där. tydligen har det kommit en idé om att hästen inte blir varmare av fler...
2
Svar
30
· Visningar
2 237
Senast: Bubbaz
·
S
Foder & Strö Har en varmblods kille som jag precis börjat satt igång efter ett halvårs vila, saken är den att han börjat tunna ur. han står på tio...
Svar
14
· Visningar
892
Senast: Folly
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka