Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Hej. Satt å läste en gammal tråd som "Milly" hade startat om foderstatsberäkningar och det slutade med att t om jag började tycka det...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: sissu
·
M
Hästvård Är det någon som upplevt att hästen reagerat på örter av något slag? Började i fredags ge min häst en örtblandning som ska vara...
Svar
6
· Visningar
1 379
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hittade en artikel om hur vida hästen fryser och svettas och varför den gör det. Artikeln är skriven utifrån en avhandling av Karin...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 100
Senast: Emmah.S
·
J
Hästvård Har allt från schampo och sårsalva till örter. Är deras produkter något att ha?
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: Boj
·
Hästvård hej Mina hästar dricker vatten ur en å , fastän jag skulle bjuda dem "vanligt" vatten dricker de ändå hellre ur ån. Vad anser ni...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: Nethril
·
E
Hästvård Hämtade min FoderHäst för tre veckor sen. Hon Är 15 år och är en Hannoveranare. Hon Blev inriden när hon var 11 år , och har innan...
Svar
11
· Visningar
1 012
Senast: _Emma_
·
N
Hästvård Jag har ett varmblod som är frisk och go...men....ibland när vi är ute och rider "knixar" hon till med höger bakben...ibland flera...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: fijja
·
J
Hästvård Ja, eftersom att vi nu skall byta stall och nu förmodligen har hittat ett så behöver jag er hjälp att lösa detta :D På det nya stället...
Svar
7
· Visningar
824
Senast: josefajn
·
S
Hästvård Tittar på foderhästar och har provridit en som jag gillar, MEN h*n har hovsprickor på framhovarna. Hästen är mest bara riden i dressyr...
2
Svar
21
· Visningar
2 232
Senast: Crona
·
E
Hästvård Hej! Min häst blev jätte svullen (höger fram) på alla hjärtans dag dvs i onsdags, första tanke vrickning, lymfangit eller sjukt...
Svar
3
· Visningar
1 393
Senast: -johannaa-
·
G
Hästvård Jag vet inte riktigt vad som hände igår kväll, tänkte höra om någon här har varit om med om något liknande? Jag tog in mina hästar...
Svar
7
· Visningar
1 759
Senast: Gnistra
·
Hästvård Är det dumt att använda liniment sommartid, ngn sa att det bränner? :confused:
Svar
1
· Visningar
603
Senast: -johannaa-
·
Z
Hästvård Min häst hostar några gånger när man börja trava. Har hör att man kan koka lite timjan i vatten, ungefär som te, och ge till hästarna...
Svar
5
· Visningar
2 655
Senast: martha
·
E
Foder & Strö Skriv ALLA era erfarenheter om det fodret! :bow:
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästvård Nu har jag fixat skjutts så Fabbe kan åka till kliniken på återbesök efter sin kotledsinflamation och upptäckta pålagringar i kotlederna...
Svar
14
· Visningar
992
S
Foder & Strö Min häst har antagligen dammallergi eller mögelallergi el dyl. Hon äter just ni Ventipulmin och Fabrol och ska idag få sin andra...
2
Svar
26
· Visningar
3 430
Senast: Skuggabaldur
·
E
Hästvård Jag är så glad, så glad att jag äntligen har hittat något som hjälper mot min hästs hovsprickor: SBS crack filler + Mustad Quarter crack...
Svar
18
· Visningar
1 831
Senast: Emir
·
Hästvård Håller på att utbilda en travare, som ännu inte står i mitt stall, men åker ut ibland o jobbar honom. Gått i proffsträning, o blev...
2
Svar
24
· Visningar
2 633
Senast: Tussilago
·
Hästvård Jag har väntat o väntat på att få hämta min nya häst, som är 16 år. Nu på söndag ÄNTLIGEN skulle det vara dags, om besiktning och allt...
Svar
4
· Visningar
1 045
L
Hästvård Hur bygger man upp muskler på "gamla varmblod"? När hästen blir körd är den ju inte likadant musklad som när den blir ridhäst, så hur om...
Svar
5
· Visningar
1 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka