Alger till hosthäst

Sv: Alger till hosthäst

Varför skall man inte bry sig om de fakta som finns om jodöverskott???
Vilka mediciner för hosthästar ger lever o njurskador? Eller är det bara ett allmänt påstående om mediciner du slänger ur dig. Vad säger du om alg-börjes lögn om att ett jodöverskott inte skulle tas upp från hans alger?
Hur är det med tungmetaller har han kollat det?
PL

Jag vet inte om jag är dålig på att söka eller helt enkelt söker på fel ställen men jag kan verkligen inte hitta dom där stora varningens artiklar ang alger och hästar och alla dessa omtalade onda egenskaper de ska ha på djuren..hjälp mig...Det enda som jag får av andra är att det är skadligt för dräktiga ston (ffa fölet) men för höga jodgivor men sen är det bara STOP!

Om du LÄSER vad jag skriver så har jag inte sökt specifikt på HÄSTPRODUKTER, utan sett vad som skrivs om människodito.

Och där har fick jag snabbt in rätt många träffar vid en sökning. Även nu.

Varför använda dessa :devil:la alger. De luktar äckligt, de är dyra, hästen avskydde det, det är KLADDIGT osv. Jag vet att endel får bra resultat av det men min hosthäst gav det inget resultat alls på.
Jag ger ett avkok på timjan, lakritsrot och anis. Kostnaden är betydligt lägre, det luktar gott hästen älskar det och jag har fått väldigt bra resultat på det.
Vad du än väljer att göra så vänta tills medicineringen är slut.

Lite "kul" o experimentera till något man tror på. Är det där lite som örter? Anis tillhör väl örtsorterna? Vart får man tag på sånt? I mataffären,eller?
Nyfiken här, serru!

Ahhh...kan du pm:a recepter på ditt avkok...skulle vara snällt! Kan ju vara värt att prova!

Om du LÄSER vad jag skriver så har jag inte sökt specifikt på HÄSTPRODUKTER, utan sett vad som skrivs om människodito.

Många tror att man får trycka i hästen vad som helst. Eftersom hästar inte är klassade som sällskapsdjur så börjar en massa regler kring foderproducentansvar att spela roll. Det är nog lättare att legalt sälja och hantera naturläkemedel för människa än samma produkt för häst. Vi kommer nog att se en kraftig sanering av branschen. När man handlar något man tänker stoppa i sin häst är man i princip skyldig att alltid ställa frågan: Är du registrerad foderproducent ?

Knapplån

Hm, kanske ska ta och strunta i algerna då... Vet att ni alla säger olika och ni som rekomenderar dem - ta inte illa upp, men när veterinärer och foderexperter säger att de ej är bra, så tror jag inte jag vågar chansa - om det inte skulle vara sista utvägen så.

De där andra avkoken, med anis och sånt, lät ju bra! Men jag ska vänta tills medicineringen är slut iaf!

Tack för att ni svarar - man lär sig alltid nya saker!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar om någon har använt Alg-Börjes Carrageen till sina hästar? Funderar detta till min häst, då han är lite slemig i...
Svar
11
· Visningar
3 649
Senast: Lokkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30