Hovsprickor och hoppning

Sv: Hovsprickor och hoppning

Nä, precis, tar man av skorna så blir det nog bara värre. Han måste ha skor som håller ihop hoven. Han är ju fullblod också så du vet nog en del om det där :) Han är inte öm på något sätt vid hovarna/hovsprickorna.

Jag kommer förmodligen att använda samma hovslagare som han har nu! :) Han känner ju till precis hur hästen ska skos för att få rätt vinkel.

Vi får inte glömma hur hästen mår av sprickorna, ömmar hästen inte lider den inte av det

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 406
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 342
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 427
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv