Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst ska vacineras nästa vecka och då till min fråga.. Jag ska tävla på helgen där som kommer(samma vecka alltså) regionalt får man...
Svar
3
· Visningar
610
Senast: annsann
·
F
Hästvård Om denna tråd nu ligger åt skogen fel så ber jag vänligen någon flytta den dit den bör ligga. Igår hände det något konstigt, för...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: oki
·
C
Foder & Strö Vore jätte tacksam för hjälp att sätta en korrekt foderstat till mina hästar.. :idea: Enligt höanalysen som gjordes för 2 veckor...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: pinky
·
S
Hästvård Sjukdomsförlopp Lördag & söndag, hästen avlastar hö-bak. Inte halt, inte stel ect. Lyfter upp höger bakben så fort den stannar...
Svar
15
· Visningar
2 855
Senast: Harvester
·
Foder & Strö hrm hur ska jag formulera detta... :) jag har en nordis som inte behöver något tillskott i fodret egentligen. Han blir rund nog ändå...
2
Svar
33
· Visningar
2 244
Senast: BeastieBabe
·
F
Hästvård efter att ha haft strul fram och tillbaka med skor och hovslagare så har jag nu beslutat att ta av min häst skorna bak (en har han iof...
Svar
11
· Visningar
1 171
K
Foder & Strö Vilka olika kraft foder finns det i grön kategori? Vilken av dem passar till vanlig hobbyhäst, det är väll "Kraft Pluss grön" som är...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: cassy
·
Hästvård Skulle beöva lite tips på hur vi ska lösa ett litet problem. Min häst står tillsammands med en shettis i hagen. Shettisen har upprepade...
Svar
13
· Visningar
2 540
Senast: Shaggy
·
H
Hästvård Hur ofta ska man avmaska en vuxen häst?
2
Svar
21
· Visningar
1 831
Senast: Madick
·
Foder & Strö Hur länge håller sig hösilagebalar fräscha, i o-öppnat skick? Jag har varit på ett nytt ställe och hämtat en bal, ska få hem ett gäng...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: ameo
·
R
Hästvård Ponnyn jag haft sen november har den senaste veckan haft en rand under revbenen som kommer när hon andas ut. Hon är inte slemmig och...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: hillevie
·
K
Hästvård Ska flytta min häst till ett stall där det står två hästar som inte någon tagit hand om dem så mycket! Dem har blivit avmaskade men när...
Svar
9
· Visningar
1 659
Senast: blohme
·
Hästvård Hej!! Våran shettis har fått hosta, värre när det är så kallt ute som nu..han står och tar i med hela kroppen och hostar flera gånger...
Svar
5
· Visningar
1 501
Senast: Crona
·
A
Foder & Strö Jag har massa frågor ang. foderstaten. Har ni räknat ut era foderstater eller ger ni bara det som känns bäst ? Vad får era hästar...
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: Dundret
·
I
Foder & Strö Jag skulle vilja veta om det finns någon ideal fördelning mellan mängden kraftfoder och mängden grovfoder. Är det någon som vet? Vad...
2
Svar
23
· Visningar
1 688
Senast: _86a_
·
Hästvård Jag har varit med om hästar som har haft vita fläckar i öronen, vad är det igentligen? är det någon slags svamp? går det att få bort...
Svar
8
· Visningar
1 256
Senast: FUNNY
·
Hästvård Det här med torvbädd, jag blir tokig. I det nya stallet jag kommit till har de torv. Eftersom jag aldrig haft med torv att göra innan så...
2
Svar
21
· Visningar
2 056
Senast: Giraffen
·
Hästvård Hejsan! Jo det är så här att för ca 2 veckor sen blev min häst plöstsligt svullen i höger bakben, ej varm, markerade ej eller något...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: -johannaa-
·
Foder & Strö hej nu har höet tagit slut och vi har köpt hem hö silage i stället, för vår hö leverantör har slut på hö. Mitt haflinger sto tycker...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: Becca85
·
Hästvård Hola, Jag har en inhysning i mitt stall. Enligt uppgift lär den ha eksem. Ägaren har inte haft den så länge varför det inte kan...
Svar
14
· Visningar
3 496
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30