Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har hämtat en sedalin gel som ska ges till ponny i morgon fm. Det gick lite snabbt då jag hämtade den hos min vet men jag tänkte att det...
Svar
6
· Visningar
5 271
Senast: heylan
·
V
Hästvård Hej! Min häst fick diagnos akut serös inflammation i hoven. Vad betyder detta, hur ser prognosen ut? Hur kan hon ha fått det? Hennes...
Svar
3
· Visningar
1 827
Senast: Ideaal
·
S
Hästvård Varför finns dem? Hur fasen ska de se ut? Hästens kastanjer var mjuka idag och "hängde löst" så jag pillade bort dem. Gjorde jag något...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Suuz
·
F
Hästvård Hej! Jag har en häst som har mjäll och är ganska fet i manen. Finns det mjällshampoo eller liknande till hästar?:D
Svar
4
· Visningar
649
Senast: Irish cob
·
H
Foder & Strö Hej! Har en stor balja med vatten till pållen i stallet, och en balja ute. Den som är inne är nästan alltid tömd på morgonen, och den...
Svar
9
· Visningar
886
Senast: Tassetass
·
D
Hästvård Hur hjälper du en ponny som tappar skor lätt? Hovar som blir oerhört lätt frasiga och smuliga? Vad ger du den för extra ? Mineraler...
2
Svar
37
· Visningar
2 534
Senast: DancingFox
·
Hästvård Hur ser pälsbotten ut på en shettis om det är pälsätare i farten??? Min shettis har ett 0,5 kvadratmeter stort område på bogen upp...
Svar
11
· Visningar
1 392
Senast: lizzie
·
M
Hästvård Är de någon som vet ngt om galla? min häst får de på bakbenen efter hoppning. bara då.
Svar
4
· Visningar
607
Senast: hanna_
·
M
Hästvård jag har varit tvungen att byta hösilage en tid nu pga attbonden som levererar vårt hösilage inte kunde komma pga vädret. Fick akut köpa...
Svar
8
· Visningar
2 471
Senast: Crona
·
Hästvård Nu sidan på engelska och jag måste beställa från utlandet. Och inte hittar jag GlucoVettet jag vill ha utan nått som heter Glucko-Flex...
Svar
3
· Visningar
811
J
Foder & Strö Hejsan . Vi ska nu byta stall och med det så skall vi även köpa in eget hö, vilket vi aldrig gjort förut. Och jag förstår inte ett smack...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: BeastieBabe
·
K
Hästvård Läste i en annons i en häst tidning igår (kom ej ihåg vilken) om att man kan beställa broddar till oskodda hästar! Nån som vet nått...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: skuggi
·
E
Foder & Strö Hur mycket måste man ge till en vuxen häst på ca 500 kg för att det ska ha någon effekt? Har två hästar som bägge behöver något för...
Svar
13
· Visningar
1 579
Senast: Ylva86
·
H
Hästvård Vad är detta för nåt, strupipning?
Svar
2
· Visningar
847
Senast: Harmonica
·
G
Hästvård ett täcke som en gång blivit mögligt?? det e ju inte "mögel" på det så det e luddigtt naturligt vis...men det glömdes ute en ggr så...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: hillevie
·
D
Foder & Strö Min ponny har börjat tunna ur lite nu, och jag funderar på om jag inte borde börja stödfodra med något för att hålla henne i bättre...
Svar
6
· Visningar
769
Senast: Dark_Iris
·
Foder & Strö Ja, vad betyder ex. s.smb.prot.MJ?? :crazy: Har lust att lära mig lite fodersnack :D Kan nån skicka en länk eller nåt till en hemsida...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: milly
·
Hästvård Undrar bara om hästar har mjölktänder som vi människor och om de i så fall tappar dem och när. Har ni någon bra artikel om detta...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Saga
·
Foder & Strö Jag har ett "avelshösilage" som ligger på 53 g smbrp per kilo foder och ca 7 MJ. Mina fölston har fri tillgång på detta och är riktigt...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: miss_strandberg
·
Foder & Strö Har en Ca/p-kvot på 1,25. Blev lite nojjig nu och undrar om jag ska pytsa i lite extra kalcium för säkerhets skull. Ifall det är...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka