Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vissa vintrar så är min häst mycket vattnig i sin avföring och kan även lyfta på svansen för att bara få ut vätska. Nu tror jag mig...
2
Svar
24
· Visningar
7 057
Senast: fjordinghanna
·
Foder & Strö en av hästarna i stallet får foderjäst nu när han fäller som värst, och eftersom det dammar och ryker om foderjäst blötte vi upp den med...
Svar
9
· Visningar
918
Senast: supergladis
·
T
Foder & Strö Hur länge ska det ligga i blöt, vad föredrar ni (eller rättare sagt era hästar kasnke) som gör det? Tycker inte det ser gott ut när det...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: rocki
·
H
Foder & Strö Någon som provat eller utfodrar med Granngårdens müsli foder? Rek eller?
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Busen
·
G
Hästvård Hur klipper man svansen på en arab snyggast? Jag fick hem en arab i början på sommaren, och då va han jätte fin i svansen, men den är...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: Amk
·
D
Foder & Strö Hej. Vad anser ni att fritillgång på hö/hösilage/ensilage är? Typ hur stor mängd elr kg? Har undrat mkt över det ..typ när vissa...
Svar
12
· Visningar
1 046
Senast: Mynta2
·
Z
Foder & Strö Om man slutar med betfor efter många år, kan hästen få abstinensbesvär efter socker då? Jag upplever att mina hästar skulle ha det, dom...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: Rebecka83
·
F
Hästvård fick idag beskedet att min häst har pålagringar i hasen...verkade oroväckande sa vet....buhu! min och mammas fina pojke! han är ju bara...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Hedda_007
·
C
Hästvård nu är hon borta.... fanns inget å göra åt det... hon hade haft knölar på kroppen i många år utan att de har stört henne... men nu satt...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: PonnyBus
·
Foder & Strö Min häst verkar alltid vara hungrig, visst är det normalt för hästar at äta länge, men de brukar ju oftast bli nöjda efter ett tag...
Svar
9
· Visningar
3 803
Senast: Betazoid
·
Foder & Strö Jo, jag har, som så många andra, drabbats av mögligt hö. Jag har kvar så jag klarar mig till sommaren, men då får inte hästen så mycket...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 386
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö okej, för att göra en lång historia kort : En häst i "grannstallet" (fjording) får endast 2 kg hö om dagen. Hästen är ca 145-150 cm i...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 996
Senast: Ballerina
·
Foder & Strö Måste krypa till korset och erkänna: Jag har ingen koll på vilka spannmål som innehåller hög resp låg halt stärkelse. :o Hur är det...
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: SannaG
·
C
Hästvård Jag hörde/läste att hästar kan få fång av för mycket kortisonbehandling....stämmer det? Jag har nämligen aldrig hört talas om det innan...
Svar
16
· Visningar
5 209
Senast: Katinkas
·
Hästvård Jag är lite fundersam. Min unghäst såg lite "skabbig" ut för ett tag sedan. Och min vetrinär skrev ut ett avmaskningsmedel mot bandmask...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: kickikompis
·
Foder & Strö Någon som vet vad det är? Och framförallt, är det OK att ge till fångbenägen korsförlamningshäst som inte kan äta vanlig havre eller...
Svar
7
· Visningar
1 651
Senast: 95johsv
·
M
Hästvård För ngr dagar sen fick pållen feber, 40, kraftigt svullna ben, lite lös i magen. Nu är febern borta men fortfarande lite svullnad i...
2
Svar
21
· Visningar
5 708
Senast: Katinkas
·
Hästvård Ja i vissa stall ser man att alla katter (mer eller mindre) har öronskabb. Människorna klappar katterna och sedan sina hästar/sig själv...
Svar
4
· Visningar
2 003
Senast: 95johsv
·
Hästvård behöver en häst verkligen "rena" vilodagar? eller går det bra om man tex bara skrittar istället? undrar därför att jag har en snart 5...
Svar
12
· Visningar
897
Senast: chrysler
·
Foder & Strö Vad tycker ni är en lagom mängd (kg) att ge hästar varje dag när det gäller: *Ensilage (blött, tungt foder) *Hösilage (ngt torrare...
Svar
19
· Visningar
1 421
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka