Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja.. Det gör nog ingen skillnad om jag tar bort muslin, den får han ju som sagt bara när jag ridit. Men det löser sig säkert. Huvudsaken är att han mår bra, och det kan nog vara bra för kroppen att få lite mer protein. Han har blivit väldigt fin av den muslin, jag inbillar mig det i alla fall. Fått fin päls (han har eksem, så det är viktigt för mig). Jag testar det här en månad eller två så får vi se vad som händer
Funderar på att byta ut en del av shettisens hö till lusern pga hosta..letar nytt hö för fullt...=/.
Shettisar är ju lite känsligare för fång tex..vad säger ni?
visste ej att det var dåliga vrden på höet men tänk på att bara kompensera upp det som fattas i höet, det är ju inte någon häst som går ett hårt träningspass per dag. ni har ingen foderrådgivare i trakterna?
Vissa hästar kan faktiskt få fång av både morötter och halm om de är känsliga. Det är mycket individuellt...
/95johsv vars häst får fång av ½morot eller lite halm
Sorry, önskar det vore så. Har provat med morötter 4 gånger och samma resultat varje gång. Samma med halm, varje gång jag fyllde på halm i hagen - fång. Tog ett tag innan jag kopplade tyvärr...
Inget stort men ändå - digital puls, går stappligare och ovillig att vända tvärt. Går över på en vecka och efter ett par är han som vanligt igen...
Jo det förstår jag. Jag trodde liksom inte heller på det först...
Två av gångerna är det konstaterat av vetrinär också, så jag är inte inbillningssjuk