Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö vad kostar en påse betfor och en påse grön groov 90 kraft
Svar
5
· Visningar
1 049
Foder & Strö Jag har precis fått hem munkpeppar som jag tänkte prova på min kärlekskranke valack....Men det luktar ju verkligen starkt om det! Ni som...
Svar
6
· Visningar
1 187
Senast: mackan
·
E
Hästvård Vad är symtomen för hästen om den får urinvägs inflammation? Hur vanligt är det att dom får det? Är det större risk att ston får det...
Svar
13
· Visningar
1 608
Senast: ujent96
·
Foder & Strö Vilket är bäst att ge? Innehåller de samma sak (de kommer från linfröet såklart), samma typ av oljor? Känner mig lite förvirrad av...
Svar
18
· Visningar
4 101
Senast: milly
·
K
Foder & Strö vad kostar en påse? :) Nån som tycker det är bra att använda? För(nack delar?
Svar
1
· Visningar
578
Senast: pinky
·
R
Hästvård Hej. Det finns en sak som jag tänkt på ett tag nu.. Varför ger man sina hästar betfor? Det kan ju inte ha med att de behöver energi...
2
Svar
33
· Visningar
2 192
Hästvård Kan en häst dricka för mycket vatten och hur mycket är i sådant fall för mycket?
Svar
6
· Visningar
793
Senast: fallon
·
F
Hästvård Ger ni era hästar jäst? Varför ger ni det isåfall och har det fått den effekt ni önskat? Ger ni foderjäst eller vanlig, och hur...
2
Svar
28
· Visningar
3 599
Senast: Folly
·
L
Hästvård Jag ska flytta hem en häst till mig nu, den kommer tyvärr stå ensam ett litet tag (någon vecka) innan hästen som ska gå som sällskap kan...
Svar
3
· Visningar
588
Senast: lala
·
Hästvård Har just köpt en häst som visat sig ej vara ridbar,hoppas förstås att köpet ska kunna gå tillbaka men om detta ej går,vad har hon för...
Svar
15
· Visningar
1 447
Senast: Jho
·
Hästvård När min häst var 1,5 år fastnade han i elrepstaketet. Sträcksenan gick av på ena bakbenet. Han behandlades av vet. och såret läkte ihop...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: saila
·
Foder & Strö vad har ni för åsikter om färdigfoder till 1åring. Jag tänkte att något sorts tillskott utöver hö och mineraler kanske vore att föredra...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: pinky
·
R
Hästvård Hur visar sig en sådan? Har försökt att googla men hittar inget av intresse... Så är det någon som har lite kunskap om detta kan ni väl...
Svar
2
· Visningar
1 687
Senast: Carolrita
·
H
Foder & Strö Vad ger ni till era hästar som har svårt att hålla hullet??
Svar
16
· Visningar
6 002
Senast: Havregryn
·
P
Foder & Strö Vilka sorter har ni prövat och vad har ni för erfarenheter av det? Det finns ju milt sagt många sorter o välja bland...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: Havregryn
·
T
Hästvård Finns det ngn som vet varför hästen äter sin egen skit i hagen?,det sägs att den då ska ha ngn brist på ngt,MEN VAD?.
Svar
5
· Visningar
892
Senast: Gordon
·
J
Hästvård Någon mer än jag som masserar min häst enligt den metoden? Vad tycker ni om den metoden? Själv tycker jag att det funkar jättebra...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: _jossan__
·
Foder & Strö Behöver man blöta lucernpellets eller kan hästen äta det ändå?
2
Svar
28
· Visningar
7 214
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Jag la tidigare ut en tråd om min ångest över att stallägaren bytte grovfoder, och att jag nu inte längre har analys. Jag har inte så...
Svar
13
· Visningar
1 089
Senast: Ireland
·
K
Hästvård När hästen har fått småsår på benen av tex en spark/kvist? När hästen har gallor? När hästen är spänd och varm i benen? När ni...
Svar
11
· Visningar
1 028
Senast: neferra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka