Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som vet om det går kvarka på fler ställen än runt Karlshamn? Känns som om det vore bra att veta smittläget nu,innan vi ger oss ut...
Svar
2
· Visningar
613
Senast: MoQ
·
K
Hästvård Vet inte om det här hamnar under rätt forum... Undrar lite vad ni har för erfarenheter av sabelbenhet, (dvs när hästens framben från...
Svar
4
· Visningar
2 084
Senast: åke
·
N
Hästvård Vad kostar ungefär en hältutredning? Då utan försäkring.
Svar
16
· Visningar
900
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Ena fölungen snart 8 månader skall ha sin sista vaccination imorgon, samtidigt kom jag äntligen ihåg att köpa hem avmaskningsmedel...
Svar
3
· Visningar
1 549
Senast: Welsh
·
J
Hästvård Hej har skaffat en tinker för två veckor sen och nu har han börjat klia sig på bakhovarna och stampa i marken, förra ägaren samt...
Svar
3
· Visningar
1 894
Senast: schelin_j
·
J
Hästvård har köpt en tinker för två veckor sedan har hittat som små knölar i karleden och han verkar ha klåda där då han bitersid och stampar...
Svar
12
· Visningar
1 525
Senast: schelin_j
·
Svar
1
· Visningar
904
Senast: seifur1
·
Foder & Strö Måste ju dölja smaken av alla mediciner... Provar att utesluta socker för att se om hon mår bättre då men vad kan man blanda med:confused:
Svar
10
· Visningar
1 739
Senast: hillevie
·
E
Foder & Strö Vad tycker ni som använder Kvarnbys Lucern? Märker ni någon skillnad på dem och Kraffts Lucern? Bättre/sämre? Gillar hästarna det...
Svar
14
· Visningar
1 621
Senast: 95johsv
·
Hästvård Jag valde att inte sätta på snösulor när hästen skoddes för 2 veckor sen. Tyckte inte det var någon ide med 2 dm lera ute. Men nu har...
2
Svar
25
· Visningar
2 411
Senast: Solosanta
·
Hästvård Då det här handlar om hästens välmående så lägger jag den här.... Vill ha lite råd om min o hästens situation. Stog på bete i somras...
2
Svar
35
· Visningar
2 233
Senast: Tussilago
·
J
Hästvård Min pålle dricker dålig nu när det är kallt, han pigg och glad för övrigt, men idag såg det nästan så ut om han inte har druckit ngt...
Svar
6
· Visningar
1 718
Senast: Tussilago
·
Hästvård Jag har en 17-årig islandshäst som blev triangelmärkt för 1,5 är sedan pga problem med bakknän och armbågar. Vet sa att han kunde funka...
Svar
16
· Visningar
1 119
Senast: diny
·
Hästvård Det eviga dilemmat, hur får man svansen fin? Min foderponny har ganska tjock och fin svans, men den är mycket "bredare" längst uppe...
Svar
1
· Visningar
576
Senast: hillevie
·
T
Hästvård Hästen min har blivit ordinerad metacam som smärtstillande. Får inte tag på det idag, finns inte på jouröppna apoteket. Men har en...
Svar
6
· Visningar
1 693
Senast: Havregryn
·
Hästvård Min häst har hovledsinflammation på höger fram. Han srutas nu med adequanin. Han sorutades förra måndagen och skall nu sprutas igen på...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Empalie
·
Hästvård Är det stor skillnad på dessa två med tanke på att Emins är mycket billigare?
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Zolimita
·
D
Foder & Strö Hört att hästar kan få tjocka ben av soja?:confused: Soja ska ju vara bra för hästar som har svårt att hålla hull och för mig har...
Svar
7
· Visningar
851
Senast: DancingFox
·
J
Hästvård I Oktober -06 så åkte min häst på foderstupsförstoppning. Ingen rolig upplevelse för varken mig eller hästen. Han fick det utav...
2
Svar
32
· Visningar
3 175
Senast: mizz
·
T
Hästvård Finns det ngn här som gett sin häst colicure?,blev det ngn skillnad isf?...
Svar
1
· Visningar
1 481
Senast: kulltorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka