Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Ngn som vet symtomen på förstorad blindtarm,förstoppning i blindtarmen??.
Svar
1
· Visningar
2 022
Foder & Strö ...men enligt foderstatsberäkningarna finns det tillräckligt med protein? Vad kan vara felet? Är det kanske bara ridningen? Höet är...
Svar
12
· Visningar
1 096
L
Hästvård I mitt stall står det en halvblods kille som är ca 175 hög. Det skiljer säkert 20 cm från manken till mitten av ryggen! han är ju därför...
Svar
8
· Visningar
746
C
Foder & Strö Nu har jag fått ett problem..Bonden vi hämtar hö av (och som lovat oss allt hö vi beställt) har fått höbrist pga det dåliga vädret mm...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Cessan
·
F
Hästvård vad innebär de? va och tittade på en häst som hade detta och de va de enda ägarna sa? så vad är de för nåt, klarar dom av att tävla...
Svar
13
· Visningar
4 218
Hästvård Hej, nu har då felen hittats, ialla fall för denna gång, och listan är lång...:cry: men men, tänkte bara höra, en av skadorna sitter...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: Jho
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp med vad jag ska öka i foderstaten. Hö får han 3 kg på kväll, 1½ på morgon och 1½ vid insläpp. 1 liter lucern...
2
Svar
20
· Visningar
1 896
Senast: milly
·
A
Hästvård Hej! Jag har en fd travare som nu är 20 år. han är pigg som en unghäst och het, vill alltid springa och busa. Men, han har haft ont...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: annelie
·
L
Foder & Strö Jag har en isläning som vilat ett tag nu men ska sättas igång igen. Jag funderar på att börja ge honom lite havre, under vilan har han...
Svar
3
· Visningar
654
Senast: Strajder
·
Hästvård Idag när pålle kom in från hagen såg hon väldigt märklig ut över bakknäna. På båda sidor är hon svullen (känns vätskefylld), svullnaden...
Svar
5
· Visningar
2 049
Senast: Fiorano
·
J
Hästvård Ja vet en häst som har en cysta i kroleden typ eller ngt med kron iaf.. ngn som har erfarenheter av cystor? de har inte jag iaf..
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Gwaeron
·
Hästvård Jag trodde att det bara var nått man sa, det där om att man har 3 täcken på sina hästar men jag har precis kommit på att det är sant...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 886
Senast: Alexandra_W
·
M
Hästvård Är det någon som har använt det till sin häst? Varför använde du det? Hjälpte det? Vart köpte du det, pris? Fundrar på att börja...
Svar
13
· Visningar
5 801
Senast: Maxmax
·
Hästvård Jag har en fråga, läste följande SHF hemsida. Här beskrivs hur en svensk standardskoning ska gå till. Citat: "Verkning Hovens...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 678
Senast: vdb
·
T
Hästvård Min häst får skav av bakkanten på schabraken uppe över ryggen och lite lite ner på sidorna... det kvittar vilket schabrak jag använder...
Svar
12
· Visningar
2 325
Senast: M-Meduza
·
C
Foder & Strö vad anväder ni er av?
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: arabia
·
M
Hästvård Hej!! Vi har bytt hovis till samma som en i stallet har..Vi ahde inte möjlighet att vara med vid skoningen, så när vi kom dit på em...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 638
Senast: pimy
·
S
Foder & Strö Hej! Någon som har lite tips på hur sjutton man ska få ner sin tjocka islandshäst i vikt? Han är sex år gammal, ca 140 cm och...
Svar
8
· Visningar
5 781
Senast: sissu
·
B
Foder & Strö Man får ju höra mycket prat... Det senaste jag fått höra är att om man inte vaccinerar mot botulism och hästen får det så gäller inte...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: chrysler
·
C
Hästvård Om man bor i Åkersberga och behöver åka till klinik med sin häst, vart åker man lämpligast då? Någon som vet?
Svar
3
· Visningar
665
Senast: corina_w
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V